Lody bananowo-orzechowe :)

13 lipca 2018

Zauważyłam ostatnio w jednym z supermarketów foremki na lody, które od jakiegoś już czas planowałam kupić. Zbieg okoliczności i atrakcyjna cena przyczyniły się do tego, że mam teraz taki gadżet w swojej kolekcji kuchennych akcesoriów (to nic, że nie mam już miejsca, gdzie to wszystko kłaść 😂). I tak oto przygotowałam domowe lody - proste, bardzo smaczne, wegańskie, bez cukru i glutenu. Przede mną kolejne wariacje smakowe, bo przecież jest tyle możliwości na zdrowe lody. A Wy robicie takie mrożone desery? 




Składniki (4 lody):
  • 1 duży dojrzały banan (150 g)
  • 150 ml napoju roślinnego lub mleka
  • 1 łyżka masła orzechowego (u mnie pistacjowe od Ostrovit)
  • 1 łyżeczka kakao - opcjonalnie 

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki zblenduj, tak jakby miał to być koktajl. Jeżeli chcesz wersje kakaową - dodaj kakao, do całej masy albo do połowy. 
  2. Następnie rozlej do specjalnych pojemników na lody i zamroź. 
  3. Aby łatwo wyciągnąć lody z foremek polej je przez krótką chwilę gorącą wodą lub zanurz przez chwilę w takowej wodzie. 

1 komentarz

  1. Z masłem orzechowym to jest to :D Aktualnie nie mamy miejsca w zamrażarce na domowe lody xD

    OdpowiedzUsuń