Kasza na raz, czyli szybki i zdrowy posiłek :)

30 sierpnia 2018

Markę Zielone Pojęcie przedstawiałam Wam tutaj już jakiś czas temu, dokładnie przy recenzowaniu ich pierwszych produktów, a mianowicie ekspresowych zup roślinnych (wpis o nich znajdziesz TUTAJ). W ostatnim czasie marka wypuściła trzy kolejne produkty z serii posiłków do szybkiego przygotowania i tym razem są to kasze na raz. Myślę, że produkty te są na prawdę godne uwagi, odznaczają się nienagannym składem, świetnym pomysłem na zdrowy i szybki posiłek, a także są po prostu smaczne, ale o tym w dalszej części dzisiejszego wpisu. Sprawdźcie dokładne składy produktów, ich wartości odżywcze i zapoznajcie się z moją oceną. 


→ Sposób przygotowania kasz jest bardzo prosty. Jeżeli chodzi o kuskus to wystarczy zalać go wrzątkiem i odczekać aż napęcznieje, a w przypadku kaszy jęczmiennej i bulgur krótko gotować i odstawić także do napęcznienia. Do mieszanki producent zaleca dodać 1 łyżkę oleju i 1/3 łyżeczki soli. W moim przypadku zmniejszyłam ilość tłuszczu do 1/2 łyżeczki, a później dawałam nawet mniej, bo dla mnie było go po prostu za dużo, podobnie w przypadku soli, gdzie dodawałam jej dosłownie szczyptę. Gotowy posiłek mamy po ok. 10-15 minutach. 


Składniki: kasza kuskus pełnoziarnista (z pszenicy) 83%, pestki słonecznika (5,5%), cukinia suszona (3,3%), pomidor suszony (3,3%), bakłażan suszony (2,5%), cebula suszona (1,5%), bazylia

Spośród trzech nowych produktów marki tylko ta mieszanka przygotowana jest na wytrawnie, bo pozostałe dwie są z dodatkami owoców. Sposób przygotowania kaszy jest też nieco inny i wiąże się to z obecnością kuskusu. Bo tak jak wspominałam wcześniej mieszankę wystarczy zalać wrzątkiem i odczekać 10 minut. Przyznaję, że taki miks zboża i warzyw bardzo mi smakował. Kaszy kuskus nie jadam zbyt często, praktycznie wcale, ale lubię ją i w tym przypadku bardzo dobrze komponowała się z pozostałymi składnikami. Kasza jest bardzo miękka, warzywa już nieco mniej, z kolei słonecznik niekiedy chrupie podczas gryzienia. Podsumowuję ten produkt jako na prawdę bardzo udany i smaczny. 

Wartość odżywcza w 100 g suchego produktu (czyli 1 porcji):
energia: 347 kcal
Tłuszcz: 4,7 g
Węglowodany: 58 g
w tym cukry: 1,6 g
Białko: 14 g
Sól: 0,15 g



Składniki: kasza bulgur (z pszenicy) 73%, siemię lniane, migdał płatek (5,5%), jabłko suszone, malina liofilizowana (4%), banan liofilizowany (4%)

Ta mieszanka najbardziej mnie interesowała. Jej skład wydawał się bardzo smaczny, idealny na pierwszy posiłek. Gotowa kasza odznacza się sypką konsystencją, jest półtwarda, to znaczy ani nierozgotowana, ale też niedogotowana. Jak dla mnie w sam raz. Widać nawet sporą ilość ziarenek siemienia lnianego, a liofilizowany proszek malinowy delikatnie podbarwił całość na różowy odcień. W smaku maliny są również wyczuwalne i napisałabym, że najbardziej spośród wszystkich dodanych owoców. Słodkość jest subtelna, bardzo delikatna. Dla mnie to kolejny aspekt na plus, bo nie lubię dużej słodyczy. Trafiając na kawałek suszonego jabłka można poczuć nutkę kwaśności. Podsumowując, kasza jest smaczna, lekko słodko-owocowa. Dla mnie idealnym zestawieniem byłoby stworzenie takiego miksu na bazie kaszy jaglanej, bo za bulgurem nie przepadam. 

Wartość odżywcza w 100 g suchego produktu (czyli 1 porcji):
energia: 359 kcal
Tłuszcz: 6,5 g
Węglowodany: 59 g
w tym cukry: 3 g
Białko: 12 g
Sól: 0,02 g



Składniki: kasza jęczmienna (72%), siemię lniane, dynia suszona (5,8%), orzech nerkowca (5,8%), jabłko suszone (5,8%), śliwka liofilizowana (3,6%)

Mieszana kaszy jęczmiennej z powyżej wymienionymi dodatkami okazała się najsmaczniejsza z całej opisywanej dzisiaj trójki. Czego się kompletnie nie spodziewałam, bo obstawiałam że bulgur z malinami wyjdzie na prowadzenie. Kasza jęczmienna po przygotowaniu ma idealną konsystencję, nie jest rozgotowana, ale też nie jest twarda. Dodatków jest sporo, bo z każdą łyżką czuć wyraźnie ich obecność, czyli dynię, śliwkę, jabłko. Widoczne są także ziarenka siemienia lnianego i nieco mniej malutkich kawałeczków nerkowca. To zdecydowanie najlepszy miks, do którego chętnie będę powracać. 

Wartość odżywcza w 100 g suchego produktu (czyli 1 porcji):
Energia: 351 kcal
Tłuszcz: 8,5 g
Węglowodany: 68 g
w tym cukry: 3 g
Białko: 8,5 g
Sól: 0,02 g


Podsumowując, Zielone Pojęcia po raz kolejny udowadnia, że można stworzyć produkt na szybki posiłek z wartościowych składników. Mieszanki są ciekawe, a smaki bardzo dobre. Ja najprędzej powróciłabym do miksu z kaszą jęczmienną i to go bardzo Wam polecam, choć pozostałe też są warte uwagi i polecam spróbować je również. Z pewnością będę wyczekiwać kolejnych produktów tej marki. 

Warto wspomnieć, że marka ze sprzedaży każdej zupy przekazuje 10 gr na Stowarzyszenie Otwarte Klatki, które m.in. pomaga w walce z okrucieństwem wobec zwierząt.

3 komentarze

  1. Ale super mieszanki :) I posiłek dzięki nim jest o wiele smaczniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z takimi mieszankami mam taki problem, że w moich posiłkach zazwyczaj daję mniej zbóż niż tutaj wynosi jedna porcja :P A więcej daję warzyw/owoców. Ale podoba mi się dodatek siemienia, migdałów, nerkowców i słonecznika do nich. Chyba najbardziej ciekawi mnie mieszanka z kaszą jęczmienną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam jeszcze takiej kaszy - fajnie, że powstają zdrowe dania instant :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń