Dietetyczne ciasto z jabłkami :)

2 września 2018

Banalnie prosty sposób na pyszne ciasto w klimacie nadchodzącej jesieni. Wystarczy wszystkie składniki ze sobą wymieszać i przełożyć do formy, a po niecałej godzinie mamy pyszne ciasto. Efekt końcowy zaskakująco bardzo dobry, nie spodziewałam się, że ciacho będzie aż tak smaczne 😎 W środku znajdziesz dużo jabłek, dużo cynamonu, dużo orzechów. 


Składniki:
  • 300 g mieszanki różnych płatków (u mnie gotowe musli - płatki owsiane, płatki pszenne, płatki żytnie, płatki kukurydziane, nasiona słonecznika)
  • 100 g mąki orzechowej (u mnie z orzeszków ziemnych, może każda dowolna mąka lub po prostu zmielone orzechy)
  • 50 g ksylitolu lub erytrolu (Look Food)
  • 1 łyżka płynnego oleju kokosowego (Look Food)
  • 50 g rodzynek (Look Food)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu 
  • 4 jabłka
  • 2 jajka 
  • 250 ml mleka lub napoju roślinnego 

Przygotowanie:
  1. Płatki zmiel na mąkę (możesz użyć różnych płatków, niekoniecznie takich samych jak ja, może to być mieszanka owsianych z orkiszowymi, gryczanymi lub same owsiane - po prostu wykorzystaj to, co akurat masz w szafce). 
  2. Jabłka obierz ze skórki i pokrój w grubą kostkę. 
  3. Do dużej miski przełóż wszystkie składniki, w tym zmielone płatki i pokrojone jabłka. Dokładnie wymieszaj za pomocą łyżki. 
  4. Ciasto przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie standardowa keksówka) i piecz w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 45 minut. 

4 komentarze