Kremowa kasza jaglana z gruszką i suszoną żurawiną :)

11 listopada 2014

Kasza jaglana słodka. Taki produkt oferuje firma Fresano. A dlaczego słodka? Pewnie dlatego, że po ugotowaniu wyraźniej czuć tą naturalną słodycz niż jak to jest w standardowej kaszy jaglanej. Przynajmniej tak mi się wydaję. Czym mnie całkowicie zachwyciła? Kremową konsystencją po ugotowaniu! Kiedy przekładałam ją do miseczki byłam lekko zdziwiona jak bez żadnej ingerencji z mojej strony powstała taka pyszna, kremowa masa! Jaglankę podałam z gruszką i słodką, suszoną żurawiną. Było przepysznie i przesłodko. Kaszę jaglaną słodką polecam jak najbardziej!



Składniki:

Przygotowanie:
  1. Kaszę przepłucz pod bieżącą wodą. Zagotuj mleko. Wsyp kaszę. Zmniejsz ogień, przykryj garnek i gotuj 10 minut*. 
  2. Po tym czasie dodaj stewię i pokrojoną w kostkę gruszkę. 
  3. Przykryj garnek i na małym ogniu gotuj jeszcze 10 minut. 
  4. Następnie pozostaw pod przykryciem kolejne 10 minut (już nie na ogniu). 
  5. Przed podaniem posyp suszoną żurawiną.



Kaszę jaglaną słodką, według instrukcji na opakowaniu należy gotować ok. 25 minut, w proporcji 3 części wody na 1 część kaszy. Według mojego dzisiejszego doświadczenia, stwierdzam, że kasza szybko chłonie płyny i szybko staje się miękka (już po 15 minutach gotowania!). Doradzam więc użyć większej ilości płynów (użyte w dzisiejszym przepisie proporcje są wg mnie idealne) i gotować nieco krócej.

2 komentarze

  1. Jakiego apetytu mi zrobiłaś na ta kaszę :D hehe jeszcze bardziej żałuję, że nie było jej w mojej paczce :D
    Konsystencja idealna, gęsta i kremowa :) Do tego gruszka i zasłodzenie gwarantowane :) Miseczka urocza ;D Widzę, że nie tylko ja odwiedzam dział dziecięcy w Home&You :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, kasza jest przepyszna :)
      Wchodząc do Home&You od razu kieruje się na dział dziecięcy, dopiero potem przeglądam całą resztę :)

      Usuń