Wegańskie mleka roślinne Joya :)

31 października 2016

Joya prezentuje różnorodną ofertę wegańskiego nabiału. Są to napoje roślinne, jogurty, desery, tofu, śmietany. Do testów otrzymałam 4 napoje roślinne, o ciekawych smakach. Napoje Joya są dostępne także u nas w Polsce, tylko prawdopodobnie nie wszystkie warianty smakowe, ale niektóre z pewnością, bo widuje je w sklepach nawet często. Mam nadzieję, że moja opinia w jakimś stopniu przekona Was do tych produktów i pomoże w zdecydowaniu czy warto w ogóle po nie sięgać. 


baza musli (99,6%) - woda, całe ziarna owsa 10,4%, orkisz 1%, gryka 0,8% * olej lniany * sól 

Bardzo zaciekawił mnie ten wariant smakowy. Napój roślinny o smaku "musli" jest raczej rzadko spotykany, albo nawet wcale nie spotykany, przynajmniej przeze mnie. Choć napój jest "musli" to po składzie można wywnioskować, że można go nazwać równie owsiany, bo owsa w składzie jest najwięcej w porównaniu do innych dodanych zbóż. Plusem jest brak dodatku cukru, choć w wartościach odżywczych występuje on w postaci naturalnej w ilości prawie 6 g, więc sporo, natomiast w 100 ml węglowodanów ogółem jest 8,8 g. Smak na początku jest przyjemnie słodki, delikatnie zbożowy, a na końcu niestety gorzki. Po przełknięciu płynu w ustach pozostaje dość wyraźny i intensywny gorzki smak. Nie ma tego problemu, kiedy wykorzystasz napój do przygotowania np. owsianki, jednak pity samodzielnie daje właśnie takie odczucia. Plusem jest obecność oleju lnianego w składzie, a nie jak to często bywa oleju słonecznikowego. Ja takich napój nie piję w ramach ugaszenia pragnienia, więc nie było to dla mnie problemem. Napój musli wykorzystywałam do przygotowywania owsianek i jaglanek, w których sprawdził się bardzo dobrze. 


woda * migdały (3%) * ryż (2%) * cukier * stabilizator: guma gellan * naturalny aromat * sól 

Skład nie należy do najlepszych. Bardzo mała ilość głównych składników smakowych takich jak migdały i ryż. Ale w tym przypadku nie było to dla mnie dużym zaskoczeniem, bo zazwyczaj w takich produktach te składniki występują w ilościach minimalnych. Ponad to w składzie znajdziemy zwykły cukier, którego na 100 g jest 3,8 g, czyli prawie cała łyżeczka. Ja preferuję napoje roślinne naturalne, nie słodzone, dlatego ten wariant od razu mi się nie spodobał. Choć w smaku był dobry, jednak za słodki. Jest bardzo delikatny, subtelny, słodziutki. Ma przyjemny zapach migdałowo-ryżowy. Smakuje bardzo naturalnie. Podsumowując, w smaku bardzo dobry i jeżeli nie miałby w składzie cukru na pewno zostałby moim ulubieńcem.


baza owsiana (99,5%) - woda, bezglutenowy pełnoziarnisty owies (11,5%) * olej słonecznikowy * sól 

Jest to jedyny spośród prezentowanych produkt ekologiczny, który posiada takowy certyfikat. Napój pachnie słodko-owsiano i tak też smakuje. Bardzo naturalny smak, słodziutki, mimo braku dodatku cukru. Skład - bardzo dobry. Chyba najlepsze mleko owsiane jakie piłam do tej pory. 


woda * mleko kokosowe (3,3%) - krem kokosowy, woda * cukier * migdały (1,3%) * sól * węglan wapnia * środek zagęszczający: gellan, guma guar * emulgator: lecytyna sojowa 

To najmniej kaloryczny napój roślinny spośród wszystkich prezentowanych. Bardzo podoba mi się połączenie smaków, migdały i kokos muszą tworzyć coś na prawdę pysznego. I tak też jest! Napój ma delikatnie słodki zapach. Podobnie zresztą smakuje. Czuć migdałowo-kokosową woń, słodycz i jakby maślany, śmietankowy posmak. Szkoda, że słodzony jest cukrem, który w 100 ml zajmuje 2,5 g. Minusem jest także obecność zagęszczaczy i emulgatorów. Podsumowując, napój bardzo mi smakował i gdyby nie obecność cukru sięgałabym po niego częściej, a tak może kupię go jeszcze w przyszłości, ale raczej będzie to zakup sporadyczny. Jeżeli komuś nie przeszkadza obecność cukru i dodatkowych substancji mogę go polecić, bo w smaku jest dobry.


Próbowaliście napoje Joya?

6 komentarzy

  1. Nie używam tego typu napoi roślinnych ale z chęcią o nich czytam i poznaje nowości ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozliwe, ze kiedys wyprobuje wariant owsiany - najbardziej do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wariantu musli wcześniej nie widziałam. Za to to ryżowo - migdałowe i kokosowo migdałowe bardzo mi smakowały. Ale najbardziej lubię naturalne sojowe tej firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musli ciekawiło nas najbardziej ale teraz wiemy żeby szukać owsianego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są gdzieś dostępne jeszcze te napoje? Zaciekawiły mnie, bo dotąd nigdzie ich nie widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń