Wegańskie i ekologiczne słodycze :)

14 grudnia 2016

Współpraca ze sklepem Bio-Kraina dała mi możliwość poznania kilka nowych dla mnie wariantów zdrowych słodyczy. Pomyślałam, że być może zastanawiacie albo będzie zastanawiać się nad kupnem owych produktów, także poniższa recenzja będzie mogła Wam w tym pomóc. Znajdziecie tu opinie na temat energetycznego batonika, wegańskiej gorzkiej czekolady, a także nieco innych sezamków.



Baton z orzechami brazylijskimi 
daktyle (59%) * orzechy (35%) - orzechy brazylijskie (27%), migdały, pasta migdałowa * suszony kokos * wanilia w proszku 

Po otwarciu opakowania uniósł się intensywny słodko-karmelowy zapach. Przecudowny, także wiedziałam, że smak mnie nie zawiedzie. I tak też było! Ten batonik jest przepyszny! Słodziutki, jakby karmelowo-mleczny. Ma mięciutką strukturę, nieco lekko wilgotną. Podczas jedzenia czuć wiórki kokosowe, a także orzechy, których jest na prawdę dużo. Jeden z najlepszych batonów tego typu jaki jadłam! Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła spróbować pozostałych smaków, bo ten jest cudowny! I do tego zdrowy, ze świetnym składem i ekologicznymi produktami.
     

masa kakaowa * nierafinowany cukier trzcinowy * orzechy laskowe (10%) * tłuszcz kakaowy * wanilia 

Tylko pięć składników tworzy tą czekoladową słodycz. Czekolada zawiera minimum 71% masy kakaowej, więc faktycznie jest gorzka, co odzwierciedla dokładnie jej smak. Jest słodka, ale z wyczuwalną charakterystyczną goryczką. Orzechów laskowych jest nawet sporo, mimo tego, że w składzie stanowią jedynie 10%. Są też wyczuwalne i niekiedy ich drobne kawałeczki chrupią podczas gryzienia. Czekolada jest nieco twarda i wyraźnie słychać trzask, gdy się ją łamie. Ta słodkość jest przeznaczona także dla wegan i wegetarian, a użyte składniki są ekologiczne. Podsumowując - bardzo smaczna! 


Sezamki 

Składniki SEZAMKÓW Z ŻURAWINĄ: żurawina, siemię lniane, sezam, kasza gryczana, daktyle, sok z pomarańczy

Składniki SEZAMKÓW Z BURAKIEM I IMBIREM: siemię lniane, sok z buraka, żurawina, daktyle, nasiona słonecznika, nasiona sezamu, sok z cytryny, imbir

W każdym opakowaniu znajduje się 5 sezamków. Są to zdecydowanie inne sezamki od tych standardowo spotykanych w sklepach. Po pierwsze są cieńsze, mniejsze, przypominają "gumowe" listki. Drugą różnicą jest fakt, że głównym składnikiem nie jest sezam, a jak powyżej żurawina czy siemię lniane. Przechodząc do smaku. Sezamki z burakiem i imbirem pachną tą korzenną przyprawą i też ją subtelnie czuć podczas jedzenia. Burak jest mało wyczuwalny według mnie, choć jego obecność uwidacznia się w postaci koloru sezamków. Sezamek jest słodki, łatwo się go gryzie, jest miękki. Natomiast sezamki z żurawiną wydają się bardziej słodsze. Wyraźnie czuć pomarańczowy aromat. Ponownie są miękkie, je się je z łatwością. Obydwa są smaczne, ale nie przekonały mnie na tyle, aby sięgnąć po nie ponownie. Podoba mi się w nich to, że dokładnie widać wszystkie użyte składniki. Jeżeli miałabym wybrać smaczniejszy smak to byłaby to właśnie żurawina.


6 komentarzy

  1. A ja mam tego batonika! Ciekawe czy mi zasmakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję :) Ten batonik mnie kusił ale teraz wiem, że raczej by mnie zasłodził ;P Tak czy siak spróbowałabym go ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lifebara jadłam kakaowego i był bardzo smaczny. W zapasach mam wersję kokosową, a tej w sklepie nie widziałam, ale myślę, że by mi smakował :)
    Sezamki z burakiem i imbirem jadłam i przyznam, że smak był ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spośród wszystkich przysmaków, najbardziej zachęcająco wygląda dla mnie baton ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sezamki i ten baton najbardziej byśmy chciały spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Te sezamki z buraczkiem i imbirem nieźle wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń