Pierniczki owsiane z masłem orzechowym :)

17 grudnia 2017

I niech mi ktoś powie, że zdrowsze wersje tradycyjnych wypieków są niesmaczne 😂 Tak przygotowane pierniczki są przepyszne! Smakują wszystkim, nawet tym którzy stronią od wszelkich zdrowych słodkości. Pierniczki początkowo są bardzo kruche, a następnie z czasem przyjemnie miękną, są idealnie słodkie i pięknie pachną korzennym przyprawami. Coś wspaniałego.




Składniki (2 blaszki pierniczków):
  • 350 g płatków owsianych 
  • 20 g siemienia lnianego 
  • 100 g oleju kokosowego 
  • 100 g miodu
  • 100 g masła orzechowego piernikowego (Primavika)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego 
  • 2 czubate łyżeczki proszki do pieczenia
  • 2 łyżeczki przyprawy do pierników
  • 1 jajko

Przygotowanie:
  1. Płatki wraz z siemieniem lniany zmiel na mąkę. Możesz użyć gotowej mąki owsianej i mielonego siemienia lnianego. Do tego miksu dodaj proszek do pieczenia i przyprawę do pierników. 
  2. W garnku podgrzej, tylko do rozpuszczenia olej, miód, aromat waniliowy oraz masło orzechowe. 
  3. Teraz połącz suche składniki z mokrymi i dokładnie ugnieć powstałe ciasto.
  4. Ciasto rozwałkuj na preferowaną grubość. Z ciasta wycinaj foremkami pierniczki i układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (ciasto może się przyklejać do blatu, więc pomóż sobie cienką szpachelką lub szerokim i cienkim nożem przekładając pierniczki na blaszkę). 
  5. Piecz w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 8-10 minut. Cieńsze pierniczki potrzebują mniej czasu, grubsze nieco więcej, dlatego obserwuj przypiekanie ciastek podczas pieczenia. 
  6. Po ostygnięciu możesz je udekorować. 


Sama nie kupiłabym użytego w przepisie masła orzechowego, bo zostało wzbogacone, o ile można to tak nazwać cukrem (15 g na 100 g produktu) i emulgatorem. Ja preferuję i polecam tylko te składające się wyłącznie z orzechów. Jednak takie masełko otrzymałam w prezencie, a że nie lubię marnować jedzenia to wykorzystałam je właśnie do tych pierniczków. 
Z powodzeniem możesz użyć innego masła orzechowego, takiego składającego się tylko z orzechów, bez zbędnych dodatków. 

7 komentarzy

  1. Pojawil sie wyczekiwany przepis na pierniczki :-). Z takich skladnikow,musialy wyjsc pysznosci. Mialam jakies przeczucie,poniewaz dzisiaj kupilam maslo piernikowe z Primaviki. Koniecznie trzeba upiec pierniczki :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wczoraj znowu zrobiłam zytnie. Może jeszcze uda mi sie zrobić podobne z masłem orzechowym, zapowiadają się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żytnie jakoś mnie nie przekonują. Polecam zrobić takie z masłem orzechowym - są bardzo smaczne :)

      Usuń
  3. Orzechowe pierniczki to jest to! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo tak takie pierniczki to ja zamawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę piekła pierniczki w piątek - drugą turę :) Super pomysł na owsianą wersję! I to z masłem orzechowym!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z pewnością świetnie smakują i pachną :)

    OdpowiedzUsuń