Pieguski, czyli owsiane babeczki bez cukru i glutenu

26 stycznia 2019

Owies jest źródłem magnezu, cynku, żelaza, wapnia, potasu i witamin z grupy B (głównie B1, B6). To skarbnica błonnika pokarmowego, a szczególnie frakcji rozpuszczalnej, która zapobiega zaparciom, zwiększa uczucie sytości czy wykazuje pozytywne działanie w profilaktyce nowotworów jelita grubego. Już takie właściwości powinny zachęcić nas do włączenia tego zboża do naszej diety. Oprócz popularnych i znanych chyba wszystkim owsianek roślinę tę można wykorzystać na wieloraki sposób. Ja tym razem przygotowałam owsiane muffinki, słodzone bezkalorycznym erytrytolem, z dodatkiem kawałków daktyli w czekoladzie i masła orzechowego. Babeczki wyszły bardzo smaczne, delikatne, puszyste. 




Składniki (7 sztuk):

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przełóż do miski i dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  2. Masę rozdziel na 7 porcji i wypełnij foremki na muffinki (ja użyłam silikonowych). 
  3. Piecz w nagrzanym na 200℃ piekarniku przez 18 minut. 

Wartości odżywcze dla 1 babeczki:
energia: 175 kcal
białko: 6 g
tłuszcze: 7 g
węglowodany: 20 g
błonnik: 4 g

1 komentarz