niedziela, 15 grudnia 2013

Żołędziowe paluchy :)

Kto tu zagląda ten wie, że w ramach współpracy z Ziołowym Zakątkiem otrzymałam mąkę żołędziową. Byłam bardzo ciekawa jej smaku i zapachu. Po pierwszym jej użyciu mogę powiedzieć, że jest fantastyczna! :D Ma ciekawy smak, delikatnie gorzkawy, dlatego nie należy przesadzić z jej ilością i mieszać z innymi mąkami. Cudownie pachnie, gorzką czekoladą/kakao. Ale wiecie za co polubiłam ją najbardziej? Kolor! Barwa mąki bardzo mnie zachwyciła. Wystarczy już niewielka ilość, aby nadać wypiekowi pięknego, brązowego kolorku :)
Dziś mam dla Was propozycję na ciekawą przekąskę. Mam nadzieję, że się spodoba :)


 Składniki:
- 100 ml mleka
- 10 g drożdży
- 120 g mąki pełnoziarnistej pszennej
- 30 g mąki żołędziowej
- 1 płaska łyżeczka soli
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- do posypania: sezam, mak
- żółtko z wodą do posmarowania

Przygotowanie:
Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drożdże, odstawiamy na 10 minut. W tym czasie do miski wsypujemy pozostałe składniki i po upływie czasu dodajemy drożdże. Ciasto zagniatamy. Odstawiamy na 30 minut. Następnie wałkujemy na średnią grubość i tniemy paski o szerokości ok. 1 cm i obojętnej długości. Nasze paseczki skręcamy -> jeden koniec w jedną stronę, drugi w drugą :D Roztrzepujemy żółtko z niewielką ilością wody i smarujemy nim paluchy, a następnie obsypujemy posypką. Wstawiamy do nagrzanego na 200* piekarnika i pieczemy od 10 do 12 minut, w zależności jak bardzo chcemy, aby były chrupkie :)


Paluchy są bardzo smaczne, myślę, że mogą być zdrowszą alternatywą dla standardowych paluszków. Chrupiące i ciekawe w smaku :) Polecam spróbować.

1 komentarz:

  1. Wyglądaja bardzo smacznie. Nigdy nie jadłam niczego z mąką żołędziową, ba ja nawet nie wiedziałam że taka istnieje. Ciekawy pomysł na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...