środa, 4 grudnia 2013

Lekka zupa pomidorowa z orkiszem, bez mięsa :)

Ależ ona była pyszna. Aromatyczna i taka rozgrzewająca. Dzięki przyprawom z Ziołowego Zakątka, zupka nabrała ciekawego smaku, dzięki któremu stała się jeszcze smaczniejsza :) Gotowana wyłącznie na wywarze z warzyw. A czemu z orkiszem? Ponieważ dodałam do niej zdrowy makaron orkiszowy :)



Składniki
- 1 litr wody
- 2 duże marchewki
- 2 małe pietruszki
- kawałek selera
- kawałek pora
- 1 mała cebulka
- puszka krojonych pomidorów
- 1,5 łyżeczki przecieru pomidorowego
- przyprawy: pieprz ziołowy, czarny, przyprawa do zupy pomidorowej, przyprawa w diecie bezsolnej
- makaron orkiszowy, ilość wg uznania

Przygotowanie:
Zagotowujemy wodę. Kiedy zacznie już wrzeć wrzucamy wszystkie obrane i pokrojone warzywa.
Zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 30 min. W tym czasie podgrzewamy również pomidory z puszki, a dlaczego? Ponieważ chciałam, żeby jeszcze bardziej stały się "ciapowate", aby były w formie bardziej płynnej niż w kawałeczkach. Jeżeli wolicie w kawałkach - pomińcie ten etap :) Po upływie pół godziny dodajemy pomidorki, koncentrat (aby smak stał się bardziej wyrazisty) i przyprawy. Zauważcie, że nie dodałam soli :) Zamieniłam ją na przyprawę w diecie bezsolnej → jest niezastąpiona :) Następnie gotujemy makaron orkiszowy według instrukcji na opakowaniu, na moim było 7 minut :) I gotowe!

Lekka, dietetyczna i bardzo zdrowa zupka pomidorowa, która rozgrzeje w każdy ponury dzień. Przed podaniem warto dodać kilka kropli wybranego tłuszczu, aby przyswoić witaminy znajdujące się w zupie ;)  

1 komentarz:

  1. Ostatnio się nawet przekonałam do takiego makaronu :) wszyscy straszyli że jest niedobry a ja go bardzo polubiłam :) Zupka wygląda świetnie :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...