niedziela, 31 lipca 2016

Błonnikowa owsianka na soku jabłkowym :)

To chyba, o ile dobrze pamiętam moja pierwsza owsianka zrobiona na soku, dokładnie soku jabłkowym. Bardziej preferowałam te wykonane na mleku roślinnym, ale napiszę Wam, że ta również zadowala :) Nie trzeba jej dosładzać, bo sok sam w sobie jest słodziutki, a przypominam, że nie ma dodatku cukru. Po ugotowaniu owsianka nabiera gęstej i kremowej konsystencji. W smaku jest intensywnie jabłkowa, słodko-kwaśna, kwaśność nie jest tak zdominowana jak słodycz. Ciekawa odmiana dla popularnych owsianek mlecznych :) Próbowaliście już podobną? 


Składniki:
Przygotowanie:
  1. Do garnka wlej wodę, sok jabłkowy i wsyp płatki owsiane. Wszystko dokładnie wymieszaj. Po zagotowaniu zmniejsz ogień i gotuj do momenty uzyskania gęstej konsystencji. 
  2. Pod koniec gotowania dodaj łyżeczkę błonnika i dokładnie wymieszaj. 
  3. Owsiankę wyłóż na talerz i udekoruj dodatkami. 

6 komentarzy:

  1. Nie robiłam nigdy owsianki na soku, bo jakoś takie połączenie mi nie pasuje, ale Twoja wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też na soku nigdy nie robiłam (mleko, w moim przypadku krowie, nadaje takiej "kremowości"), ale jak będę mieć okazję (czyli sok jabłkowy tłoczony), to możliwe, że wypróbuję - nie ma lepszej kombinacji, niż z orzechami włoskimi, cynamonem i rodzynkami <3 Ja bym jeszcze od siebie dała moją ukochaną skórkę pomarańczową (tak, tak, wciskam, gdzie się da :D).

    OdpowiedzUsuń
  3. Na soku jabłkowym ! Fajny pomysł, rzeczywiście można i tak to zrobić - ja zalewam zawsze albo mlekiem, albo wodą. A tak to fajny pomysł, bo smak nawet jest znacznie bogatszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To my robiłyśmy taką owsiankę na soku pomarańczowym i też nam smakowała ale jednak takie soki wolimy w formie galaretki czy kisielu :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Owsianka na soku? Tak jeszcze nie jadłam! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...