piątek, 5 sierpnia 2016

Młody kokos :)

Ostatnio u mnie na blogu intensywnie kokosowo :D Z czego ogromnie się cieszę, bo jak zapewne pisałam tu nie raz jestem ogromną miłośniczką tego owoca i wszystkiego co z niego powstaje. 


Dzisiaj przedstawię Wam kwintesencję smaku kokosa. Coś z czego wydobywa się to co najlepsze, najbardziej odżywcze. Produkt, który w tym etapie dojrzewania, a także etapie późniejszym jest surowcem do powstania wszystkich dostępnych w sklepach kokosowych produktów. Zapraszam na recenzję MŁODEGO TAJSKIEGO KOKOSA :) 

Od dawana już chciałam spróbować młodego kokosa, ale zawsze coś stało na przeszkodzie. I tak wyszło, że dopiero teraz, dzięki współpracy z Młody Kokos mam możliwość go spróbować, przetestować i swoją opinię przedstawić specjalnie dla Was :)


Młody kokos rośnie od 6 do 9 miesięcy. Skonsumowany w tym okresie dostarcza maksymalną ilość wartości odżywczych. Jest zdecydowanie lepszy pod względem właściwości zdrowotnych od swojej starszej wersji, gdzie to dojrzewa od 11 do 12 miesięcy. 

Z młodego kokosa uzyskujemy zarówno wodę jak i miąższ. Woda kokosowa ma zbliżony skład chemiczny do ludzkiego osocza, dlatego w czasie II wojny światowej była używana do transfuzji krwi. Jest najlepszym naturalnym izotonikiem, zawiera mniej cukru i sodu w porównaniu z innymi takimi napojami, przy tym zawierając więcej potasu, wapnia i chlorków. Dodaje energii po wyczerpującej aktywności fizycznej, a także przy wzmożonym wysiłku psychicznym. Ponad to woda kokosowa:

wykazuje działanie antywirusowe, antybakteryjne, przeciwzapalne
jest dobrym antyoksydantem 
wzmacnia organizm i pomaga w walce z wieloma problemami zdrowotnymi
pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi, poziomu cukru, cholesterolu 
usprawnia pracę metabolizmu
nawadnia organizm
pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów 
posiada właściwości odmładzające
chroni serce 
pomaga w odprężeniu się 
zwalcza syndrom "dnia poprzedniego"


Oprócz wody kokosowej z młodego kokosa możesz pozyskać także miąższ! Pokrywa on cienką warstwą całą wewnętrzną powierzchnie kokosa, ma białą, niekiedy lekko różową barwę i galaretkowatą konsystencje. Świetnie sprawdza się w przepisach, jako dodatek do deserów, słodkich śniadań itp. Mój pomysł na kokosowy miąższ znajdziecie w kolejnym poście :) 

W 100 ml wody kokosowej znajdziesz: 

Młody kokos nie jest łatwo dostępny w sklepach stacjonarnych. To prawda, że niekiedy można go dostać w większych supermarketach czy podczas trwania jakieś akcji w sklepach, ale są to raczej zjawiska sporadyczne. Dlatego załoga Młodego Kokosa przywiezie go specjalnie dla Ciebie! :) Kokosy importowane są z Tajlandii, odznaczają się najlepszą jakością i są starannie wyselekcjonowane. Posiadają najkrótszy czas od momentu zerwania do momentu wysyłki. Przechowywane w specjalnych chłodniach dłużej zachowują świeżość. Dotrą do każdego zakątka Polski, bez żadnych problemów :)


Smak młodziutkiej, naturalnej, wody kokosowej wprost z orzecha jest niepowtarzalny! Bardzo naturalny, delikatny, subtelny. Nie spodziewałam się, że będzie taki słodziutki :) I nie ma tu mowy o "przesłodzeniu" bo słodycz jest idealna. Niekiedy z bardzo leciutkim posmakiem kwaśności, ale to na prawdę mało wyczuwalne. Oprócz fenomenalnego smaku woda z młodego kokosa posiada też przepiękny aromat - lekko kokosowy, łagodny, subtelnie słodki. Woda kokosowa także świetnie orzeźwia, a schłodzona smakuje jeszcze lepiej :)

Otworzenie młodego kokosa może wielu osobom wydawać się trudną czynnością. Ja sama myślałam, że zanim dojdę do jego wnętrza minie dużo czasu. Jednak całkowicie nie spodziewanie otworzyłam go w niecałe 3 minuty:) Mój sposób - ściąć wierzchnią skórę kokosa, następnie przyłożyć czubek noża i uderzyć drugi koniec noża np. wałkiem do ciasta, nóż się wbije i dalej wystarczy tylko wyciąć otwór, co nie powoduje żadnych trudności, bo kokos nie jest aż taki twardy jakby to się mogło wydawać i nie ma co porównywać go do tego ciemnego, starego kokosa, którego rozłupaniem męczę się od zawsze :D W razie jakichkolwiek problemów w Internecie jest mnóstwo filmików pokazujących jak poradzić sobie z otworzeniem kokosa.


Podsumowując, woda kokosowa oprócz pysznego smaku jest co ważne bardzo bardzo zdrowa dla naszego organizmu. Dostarcza wiele cennych substancji odżywczych i pomaga w wielu schorzeniach. Jest nieporównywalnie lepsza od produktów kokosowych dostępnych np. w puszkach, które niekiedy poddane silnej pasteryzacji tracą cenne wartości. Ma wiele zastosowań w kuchni i niekoniecznie musi być spożywana tak po prostu prosto z kokosa :D Choć taka, jak dla mnie smakuje najlepiej :) Oprócz wody zyskujesz także miąższ kokosowy, na który także znajdziesz dużo możliwości. 

Po młode kokosy i więcej informacji zapraszam Was na stronę mlodykokos.pl.


A Wy pijecie wodę z młodych kokosów? :) 

8 komentarzy:

  1. Nie mogę go nigdzie dostać w sklepie :( Muszę wybrać się do Tesco, bo ponoć tam są. Piłam jedynie wodę Foco z kartonu, ale podejrzewam, że to nie to samo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie równa się ze smakiem wody kokosowej z młodego kokosa. Próbowałam już wiele wód dostępnych w kartonikach, buteleczkach, puszkach itd. i smak całkowicie odbiega od tej z orzecha :P Na mlodykokos.pl masz dostępny fajny pakiet z 3 orzechami, tak na próbę :)

      Usuń
  2. Widziałyśmy raz w sklepie Delikatesy T&J taki młody kokos ale to było we Wrocławiu i do domu miałyśmy jeszcze dwie godziny drogi pociągiem a on lekki nie jest :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię młode kokosy i często kupuję, choć z otwarciem mam spore problemy :D Wodę kokosową uwielbiam, a miąższ świetnie nadaje się do placków czy owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Często pozwalam sobie na taką kokosową przyjemność. Wiórki lubię, ale młody kokos to zupełnie inne doznanie, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow - fajnie, ze istnieje taka możliwość, bo jeśli w ogóle natrafi się na jakiegokolwiek kokosa w supermarkecie, to szczerze powiedziawszy prawie zawsze nie nadaje się on już do spożycia...

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne! Wiele razy widywałam w sklepie, ale chyba nie jestem zdolna to cudo otworzyć :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam w Tesco ale mnie nie kusi ;P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...