Zapiekana ryba z warzywami i ryżem :)

12 grudnia 2016

Staram się jeść ryby jak najczęściej się da, aczkolwiek ostatnio mi to nie wychodziło i jakoś o nich zapomniałam. Także od razu musiałam to zmienić. Akurat dobrze się złożyło, bo mając garnek kamienny od Delimano, mogłam przygotować potrawę z rybą szybko i nadal zdrowo. Początkowo miała wyjść zapiekanka, ale chyba końcowy efekt wizualny nie współgrał z moimi założeniami 😂  Filety z dorsza połączyłam z ryżem, warzywami oraz serem mozzarella. Całość zapiekłam w piekarniku i wyszło coś obłędnie pysznego. Ryba jest soczysta, ryż kremowy, a warzywa lekko chrupiące. Potrawę powtarzałam już kilkukrotnie, gdyż wszystkim bardzo smakuje ❤



Składniki (3-4 porcje):
  • 200 g ryżu (u mnie paraboliczny)
  • 4 filety z dorsza
  • 450 g mrożonych warzywa (brokuł, kalafior, marchew)
  • kawałek dyni Hokkaido 
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy, pieprz prawdziwy, papryka wędzona
  • oliwa z oliwek 
  • kulka mozzarelli 

Przygotowanie:
  1. Ryż zalej 500 ml wody, lekko osól. Gotuj w garnku (ja użyłam garnek kamienny Stone Legend) ok. 10-15 minut, do momentu, kiedy wraz z ryżem pozostanie jeszcze troszkę wody - przyda się ona podczas pieczenia. 
  2. Prawie ugotowany ryż rozprowadź równomiernie po powierzchni garnka (garnek kamienny nadaje się do pieczenia w piekarniku dlatego to w nim przygotowałam potrawę, jednak równie dobrze możesz użyć specjalne naczynie/formę przeznaczone do pieczenia w piekarnik). Następnie ułóż pokrojone w paski filety z dorsza, które należy oprószyć solą i szczyptą tymianku. 
  3. Teraz wysyp mrożone warzywa, dodaj pokrojoną w kostkę dynię. Ponownie oprósz solą i przyprawami. 
  4. Całość polej oliwą z oliwek (ok. 2-3 łyżki).
  5. Zapiekaj w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 45 minut. Po tym czasie ułóż pokrojoną w plasterki mozzarellę i wstaw jeszcze na chwilę do piekarnika, aby się rozpuściła. 


Więcej o garnku kamiennym Stone Legend marki Delimano pisałam TUTAJ.

5 komentarzy

  1. Ciekawa opcja z rybą. W następną niedzielę spróbuję, co mi z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo radośnie i musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie zapiekanki :) Z ryba dawno już nie jadłam, więc tym bardziej bym takiej skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłybyśmy prosto z tego garnka :-D ^_^

    OdpowiedzUsuń