Wegański burger :)

15 lutego 2017

Jakiś czas temu otrzymałam od EkoHurtownia.pl mieszankę do samodzielnego przygotowania wegańskich burgerów. Według informacji na opakowaniu należy z mieszanki uformować burgery o średnicy 4-7 cm, gdzie wyszłoby od 6 do 12 sztuk. Ja zrobiłam trochę po swojemu i podzieliłam mieszankę na 3 części, w ten sposób tworząc 3 normalnej wielkości "kotlety". Więcej o tej mieszance marki Amisa przeczytacie w TYM wpisie. A tymczasem zapraszam na burgera, który pozytywnie zaskoczył mnie smakiem. Mój pierwszy wegański burger i taki dobry 😄


Składniki (1 burger):
  • 1 bułka pełnoziarnista
  • kilka plasterków pomidora
  • garstka mieszanki sałat
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka oleju 
  • 1 łyżeczka musztardy 
  • 45 g mieszanki do wegańskich burgerów (Amisa)

Przygotowanie:
  1. Odmierzoną ilość mieszanki do burgerów wymieszaj z 60 ml wody i odstaw na 15 minut. 
  2. W tym czasie na oleju (1/2 łyżeczki) podsmaż drobno posiekaną cebulę z czosnkiem. Kiedy będzie miękka, dodaj koncentrat pomidorowy oraz sól i pieprz do smaku. Wymieszaj i odstaw. 
  3. Z mieszanki uformuj burgera i smaż na oleju (pozostałe 1/2 łyżeczki) po kilka minut z każdej strony. 
  4. Bułkę przekrój i podpiecz w tosterze. Jedną połówkę posmaruj musztardą, a drugą przygotowaną wcześniej cebulą z czosnkiem. Teraz ułóż sałatę, pomidory i burgera. Przykrój drugą połówką bułki.

6 komentarzy

  1. Obłęd! Kocham vege burgery :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada bardzo smacznie... Zjadłabym na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadlam burgera - rewelacyjny, chetnie bym zjadla, bo takiego wege nigdy nie probowalam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się bardzo smakowicie, w sumie to już dawno nie jadłam żadnego burgera...

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany, ale mam ochotę na takiego burgera!

    OdpowiedzUsuń