Chipsy z soczewicy :)

11 maja 2017

Marka Lima w swojej ofercie posiada między innymi chipsy z soczewicy. Poniżej wersja klasyczna oraz chilli. Produkty są fantastyczne! Jedne z lepszych chipsów, jakie jadłam - porównując oczywiście do wersji nieco zdrowyszych chipsów.



ORYGINALNE
mąka z soczewicy (44%) * skrobia ziemniaczana * mąka ziemniaczana * olej słonecznikowy * sól morska 

Po otwarciu paczki raczej nie wyczujesz jakiegoś charakterystycznego zapachu, minimalny aromat jest obecny, ale w każdym razie nie jest to nic konkretnego. Paczka zawiera dość sporą ilość chipsów, objętościowo zajmują dużą część opakowania, wagowo jest to 90 g, czyli według producenta 3 porcje. Smak klasyczny, bez żadnych dodatkowych przypraw czy ziół. Podejrzewam, że kurkuma odgrywa tu rolę naturalnego barwnika. Chipsy są bardzo, ale to bardzo chrupiące, subtelnie słodko-słone. Czuć kremowość/tłustość, ale w wyważonym stopniu. Przypominają mi popularne prażynki, które niegdyś uwielbiała moja Mama i która bardzo polubiła także tę wersję z soczewicy. Tego strączka tak na prawdę nie da się wyczuć. Połączenie soczewicy z mąką i skrobią ziemniaczaną dało na prawdę bardzo dobry efekt. Chipsy są bardzo smaczne, świetne sprawdzą się na ciekawą przekąskę.


CHILLI
mąka z soczewicy (41%) * skrobia ziemniaczana * mąka ziemniaczana * mix chilli (5%) - sól morska, papryka, czosnek, cebula, mąka kukurydziana, kolendra, kozieradka, lubczyk, chilli * olej słonecznikowy *

Te chipsy to jedne z najlepszych jakie jadłam ostatniego czasu. Oczywiście mowa o chipsach wykonanych w zdrowych wersjach. Po otwarciu paczuszki wydobywa się wyraźny, bardzo aromatyczny paprykowy zapach. Cudowny! Ponownie - chipsy są bardzo chrupiące i jest ich dużo w jednym opakowaniu. A smak - przepyszny! Idealny dobór przyprawy sprawił, że ten produkt na prawdę jest godny polecenia. Chilli faktycznie jest dobrze wyczuwalna, jednak w stonowanym stopniu, choć trochę pikanterii pozostawia w ustach. O sól nie ma się co martwić, bo jest dodana w dobrych proporcjach. Raczej nie mam nic do zarzucenia tym chipsom, jedynie mogę Was zachęcić abyście je spróbowali. Są obłędnie pyszne.

5 komentarzy

  1. Słyszałam o chipsach z ciecierzycy ale z soczewicy już nie (chyba, ze słyszałam, ale zapomniałam). Ciekawe chociaż nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie chyba jednak byłyby za słone, ale i tak obydwie wersje wydają się smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają jak takie prażynki :) Wydają się być baaardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń