Gryczane placki z makiem :)

6 maja 2017

Ostatnio była owsianka z makiem (przepis TUTAJ), więc teraz przyszedł czas na placki z dodatkiem tych niebieskich ziarenek. Placki zrobiłam z jednego rodzaju mąki, a mianowicie gryczanej. Tym razem nie usmażyłam ich na oleju kokosowym, a na maśle klarowanym, które nadało cudownego smaku i aromatu. 




Składniki: 
  • 60 g mąki gryczanej 
  • 1 łyżka maku 
  • 100 ml mleka roślinnego lub krowiego 
  • 1 jajko
  • 10 g cukru kokosowego 
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka masła klarowanego

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki wymieszaj za pomocą łyżki. 
  2. Na patelni rozgrzej masło i nakładaj porcję ciasta. Przewróć placki na drugą stronę, kiedy pojawią się pęcherzyki. 
  3. Podawaj z owocami, masłem orzechowym lub dżemem. 

8 komentarzy

  1. Fajny patent z tym makiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na mące gryczanej nie mogą źle smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z makiem nigdy nie robiłam, ale gryczane placuchy znam bardzo dobrze - masło klarowane dodaje niebywałego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają cudowanie. Już nie mogę się doczekać jak wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię placki z makiem, tak samo jak gryczane - ta mąka ma wiele zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne połączenie mąki gryczanej i maku. Nigdy nie próbowałam, ale pewnie smakowałyby mi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gryczane placki są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń