Ciasto jogurtowe z truskawkami - bez glutenu, wegańskie :)

24 czerwca 2017

Mając do dyspozycji miskę świeżutkich, dopiero co zerwanych truskawek pomyślałam o zrobieniu ciasta. W lodówce zalegał mi duży pojemnik jogurtu sojowego, a w szafce sporo różnych mąk bezglutenowych. Łącząc to wszystko powstało delikatne ciacho z truskawkami w wersji wegańskiej i bezglutenowej. Jest pyszne! W strukturze widać jakby sypką konsystencję i faktycznie w jakimś stopniu taka jest. Ponad to czuć wyraźną kremowość, lekką tłustość, wyważoną słodycz, wilgotność i cudowny, intensywny aromat truskawek po wyciągnięciu ciasta z piekarnika 😂



Składniki:
  • 200 g mąki z ryżu brązowego 
  • 150 g płatków owsianych bezglutenowych (zmielonych na mąkę lub gotowa mąka owsiana bezglutenowa)
  • 1 opakowanie (40 g) śmietankowego lub waniliowego budyniu bezglutenowego (Amylon)
  • 250 g jogurtu sojowego 
  • 100 g płynnego oleju kokosowego 
  • 1 łyżka nasion chia
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • szczypta soli 
  • 50 g ksylitolu 
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • truskawki 

Przygotowanie:
  1. Banana rozgnieć widelcem na "paćkę". Wymieszaj dokładnie z pozostałymi składnikami za pomocą łyżki, nie musisz używać miksera. 
  2. Formę (u mnie standardowa keksówka) wyłóż papierem do pieczenia, wylej masę, a na wierzchu ułóż truskawki. 
  3. Wstaw do nagrzanego na 180*C piekarnika i piecz przez 55 minut (do suchego patyczka).

10 komentarzy

  1. Do kawki, herbatki, bez niczego.. na śniadanie, drugie sniadanie, podwieczorek, deser... w domu, na piknik... zawsze, wszędzie i do wszystkiego - ciasto idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na taki wilgotny i sypki właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda przepysznie, ale takie świeżutkie dopiero co zerwane truskawki u mnie by chyba nie doczekały do ciasta - od razu bym je pożarła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym wcześniej ich sporo nie zjadła też pewnie nie wykorzystałbym ich do ciasta a spałaszowała :D ;)

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie, wilgotne, mięciutkie i na pewno kremowe jak piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z różnymi owocami również smakowałoby genialnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda na bardzo wilgotne!:)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Te truskawki wywołują ślinotok :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaką konsystencję powinno mieć ciasto po połączeniu składników i jaki rozmiar keksówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto robiłam już jakiś czas temu, nie pamiętam konsystencji, ale wydaje mi się, że była dosyć gęsta. Wymiarów keksówki nie jestem w stanie aktualnie podać, bo nie ma mnie w domu, ale wydaję mi się, że wyjdzie w każdej formie :) Próbuj i daj znać jak smakowało ;)

      Usuń