DIETA SOKOWA - recenzja świeżo wyciskanych soków SPORTFOOD :)

20 listopada 2017

Jedną z gałęzi sportowej marki żywieniowej SPORTFOOD jest produkcja naturalnych, świeżo wyciskanych soków. Oferują oni klientom możliwość przejścia tzw. "kuracji sokowej". Polega to na tym, że wybierasz preferowaną ilość dni, w których chcesz posilać się wyłącznie sokami, a marka dostarcza Ci je pod same drzwi w dobrze zabezpieczonym pojemniku (a mianowicie lodówce z wkładem chłodzącym, co można zobaczyć na jednym z poniżej zamieszczonych zdjęć). Ja osobiście zwolenniczką diet na bazie soków (mam na myśli spożywanie tylko soków w ciągu dnia) nie jestem. Nie wierzę w ich detoksykujące i odtruwające właściwości czy sposób na zdrową utratę masy ciała. Soki takie jak najbardziej mogą się znaleźć w naszej diecie, ale polecam je tylko jako dodatek, zastąpienie jednego, dwóch posiłków czy wypijane pomiędzy nimi. W przypadku tego ostatniego wszystko zależy do tego jaką kaloryczność diety stosujesz, bo należy pamiętać, że takie soki są źródłem, czasami nawet sporej dawki energii, węglowodanów, w tym cukrów. 

W dalszej części wpisu nie znajdziecie moich spostrzeżeń na temat przeprowadzonej kuracji sokowej czy efektów jakie mogłabym zauważyć, za to zapoznacie się z moją oceną na temat konkretnych soków. Sprawdźcie, co siedzi w każdym napoju, jakie wartości odżywcze dostarcza oraz czy warto ewentualnie go kupić, czyli czy jest po prostu smaczny 😃


Jeżeli chodzi o mnie to ja soki piłam w ciągu dnia, niekiedy zastępując nimi jakiś posiłek (zazwyczaj II śniadanie i podwieczorek) lub popijałam między posiłkami. Nie miałam za wiele czasu (konkretnie dni), aby móc się nimi długo delektować, albowiem są to soki naturalne, zrobione wyłącznie ze świeżych produktów, tym samym ich data do spożycia jest krótka i wynosi zalewie 6 dni. Jednakże nie stanowiło to problemu ponieważ miałam dużo chętnych na testowanie soków, także "pomoc" do recenzowania płynęła z każdej strony 😂

Soki zapakowane są w 0,5 l butelki plastikowe. Każdy smak jest podlinkowany, także wystarczy kliknąć na wybrany wariant, a od razu przeniesie Was na stronę z konkretnym sokiem. 



Skład: woda kokosowa, woda źródlana, woda alkaliczna 9,2%, mleko kokosowe, miąższ kokosa, spirulina 

Trzeba przyznać, że sok ten robi wrażenie. Oryginalna nazwa oraz niesamowity kolor (zdjęcie nie końca oddaje tę barwę) sprawiają, że chce się tego spróbować. Wertując skład możemy nastawić się na kokosowe smaki i faktycznie takie dominują. Czuć bardzo wyraźnie kokosową obecność, natomiast spirulina jest kompletnie nieuchwytna. Miałam już styczność z tym zielonym superfoodsem i wiem, że jego smak może zdominować, ale w tym przypadku stonowana ilość nie przebiła kokosa. Niska słodycz, bardziej lekka tłustość i kremowość. Mogę napisać, w Gwiezdnym Pyle czuć coś "magicznego" 😂 Oryginalny smak, intrygujący i bardzo smaczny.  Zdecydowanie polecam.

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 35,7 kcal
białko: 0,2 g
tłuszcz: 2,2 g
węglowodany: 4 g
w tym cukry: 2,7 g


Skład: sok z ananasów, jabłek, pomarańczy

Ananas należy do jednych z moich ulubionych owoców, choć tak na prawdę jem go bardzo sporadycznie, sama nie wiem dlaczego. Ten sok będzie idealny dla wszystkich miłośników tego owocu. Ananas odgrywa tu główną rolę i bardzo dobrze daje o sobie znać podczas picia. Słodkość wysoka, czego można było się spodziewać. Nutkę jabłek i pomarańczy także można wyczuć. Podsumowując, bardzo dobry. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 47,9 kcal
białko: 0,4 g
tłuszcz: 0,3 g
węglowodany: 10,8 g
w tym cukry: 0,4 g


Skład: sok z jabłek, pomarańczy, marchwi, mango, gruszek, imbiru, kolendry 

Po otwarciu buteleczki unosi się iście wakacyjny zapach - słodki, owocowy, a szczególnie pomarańczowy. Słodycz soku bardzo wysoka. Czuć głównie pomarańczę z domieszką jabłka. Imbiru nie czuję, a szkoda, bo bardzo go lubię. Malutkie kawałeczki kolendry można zauważyć pływające swobodnie w soku. Połączenie składników idealnie trafione i mimo wysokiej słodkości sok zaliczam do smacznych. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 48,9 kcal
białko: 0,5 g
tłuszcz: 0,2 g
węglowodany: 11,6 g
w tym cukry: 8,4 g


Skład: sok z jabłek, pomarańczy i gruszek z dodatkiem mięty i siemienia lnianego

Pierwsze co poczułam to intensywny smak pomarańczy i duża słodkość. Jest to, myślę proste połączenie składników, które końcowo dało dobry efekt smakowy. Siemię lniane nasiąknięte sokiem zmiękło i przyjemnie się je gryzie. Niekiedy trafiasz na większe kawałki miąższu pomarańczy oraz drobne listki mięty. Prosty i smaczny miks. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 48,9 kcal
białko: 0,5 g
tłuszcz: 0,2 g
węglowodany: 11,6 g
w tym cukry: 8,4 g


Skład: sok z jabłek, buraków, marchwi, imbiru 

Lubię buraki same w sobie, ale podobnie jak w przypadku pomidorów, nie mogę przełknąć soku z tego warzywa. Próbowałam już kilku i na nic. Także wiedziałam, że sok "zdrowe serce" nie przypadnie mi do gustu. Jakie było moje zdziwienie, kiedy po przełknięciu kilku pierwszych łyków stwierdziłam, że ten sok jest zwyczajnie pyszny! Słodycz nie tak wygórowana. Buraka czuć, ale nie tak bardzo jak to sobie wyobrażałam. Imbir nieobecny, marchewka jakby też, więc koniec końców można poczuć miks jabłek z burakiem. Bardzo dobre połączenie, które miło mnie zaskoczyło. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 38 kcal
białko: 0,6 g
tłuszcz: 0,3 g
węglowodany: 9,5 g
w tym cukry: 2,7 g


Skład: sok z jabłek, jeżyn, mleka kokosowego, bananów, czarnego sezamu

Można by pomyśleć, że zamiast soku otrzymamy w tym przypadku gęsty koktajl, jednak nic mylnego - jest to sok, o konsystencji odpowiadającej normalnemu sokowi. Tutaj dodatkowo jeszcze na spodzie osadzają się malutkie pesteczki jeżyn oraz nasiona czarnego sezamu. Dlatego też sok trzeba mieszać za każdym razem, kiedy sięgamy po kolejnego łyka. Sok jeszcze przed wypiciem wygląda bardzo apetycznie - kolor i skład, jak dla mnie zachęcają do spożycia. Po pierwszym łyku czuć intensywną słodycz, a zapach przypomina truskawkowo-jeżynowo-mlecznego szejka. Jeżyna jest bardzo dobrze wyczuwalna, także jabłko oraz truskawka. Smak mleczka kokosowego gdzieś zanika, a banan z pewnością odpowiada za słodkość. Podsumowując, sok jest bardzo dobry, dość sycący, z chrupkim elementem w postaci sezamu. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 82,7 kcal
białko: 0,6 g
tłuszcz: 0,9 g
węglowodany: 20,2 g
w tym cukry: 8,2 g


Skład: sok z jabłek, ogórków, pietruszki, szpinaku, jarmużu, selera

Sok ten to jedyny w ofercie z taką dużą ilością warzyw. Bardzo mnie zaciekawiło połączenie składników jeszcze przed spróbowaniem. Piękna, naturalna, zielona barwa zachęca do spróbowania, przynajmniej dla mnie, osoby która uwielbia wszelką zieleninę. Sok z jabłek nadaje dość intensywnej słodyczy, którą może troszkę bym stonowała. Zaraz po jabłkach uwidacznia się wyraźny smak ogórka oraz nutka pietruszki. Pozostałe składniki ciężko mi wyczuć, ale to właśnie dzięki takiemu miksowi powstało pyszne połączenie smaków. Sok jest smaczny, należy do jednych z moich ulubionych. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 39,3 kcal
białko: 0,6 g
tłuszcz: 0,4 g
węglowodany: 10,1 g
w tym cukry: 0,1 g


Skład: sok z pomarańczy, bananów, jarmużu z dodatkiem nasion chia

Słodki detoks odznacza się intensywnym smakiem pomarańcz, co jest wskazane ze względu na to, że jest to główny składnik. Sok jest słodko-kwaśny, więc "fajnie" odznacza się na tle pozostałych smaków, które są dość mocno słodkie. To, co mi w nim przeszkadzało to spore kawałki włókien pomarańczy (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi, mam na myśli te białe części). Nasion chia jest niewiele, w porównaniu do innych soków z dodatkiem nasion to ten wypada słabo. Jarmużu raczej nie czuć. Podsumowując sok dobry, ale nie zrobił na mnie jakiegoś dużego wrażenia. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 47,9 kcal
białko: 1 g
tłuszcz: 0,2 g
węglowodany: 12,1 g
w tym cukry: 4,7 g


Skład: sok z jabłek, truskawek, bananów

Choć skład wyraźnie daje znać, że jabłka odgrywają tu główną rolę to jednak truskawki wychodzą na prowadzenie. Aromatycznie pachną po otwarciu butelki, a także wyraźnie czuć je podczas picia. Sok to połączenie ponownie wysokiej słodyczy ze smakiem truskawki. Jednak tutaj ta słodycz bardzo mi odpowiada i myślę, że świetnie pasuje. Sok jest delikatny i bardzo smaczny. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 44 kcal
białko: 0,3 g
tłuszcz: 0 g
węglowodany: 11,7 g
w tym cukry: 8,1 g


Skład: sok z pomidorów, jabłek, świeżej bazylii, ostropestu, pieprzu czarnego 

Kiedy spojrzałam na skład tego soku, wiedziałam że się nie polubimy. I tak było też w praktyce. Soki pomidorowe to nie moje smaki i choć uwielbiam pomidory same w sobie, to nie lubię bardzo soków na ich bazie. Także ciężko mi ocenić ten wariant smakowy. Sok jest bardzo słodki, co według mnie w przypadku tej wersji powinno być nieco stonowane, a tak czuć głównie intensywną słodycz. Pomidory oczywiście są wyraźnie wyczuwalne. Nie czuję ostrości pieprzu czarnego, także smak bazylii zanika, o ostropeście nie wspominając. Podsumowując, sok ten nie przekonał mnie do siebie. Próbowała go także osoba, która soki pomidorowe uwielbia i potwierdziła moje zdanie dotyczące dużej słodyczy. Podsumowując, niestety w tym przypadku jestem na nie. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 27,8 kcal
białko: 0,7 g
tłuszcz: 0,3 g
węglowodany: 7,1 g
w tym cukry: 0,1 g


Skład: sok z kokosa, jabłek, nasion chia

Jestem miłośniczką kokosa i pewnie niektórzy z Was o tym dobrze wiedzą. Widząc taki sok, gdzie głównym składnikiem jest kokos mogę spodziewać się tylko smakowitego napoju. I poniekąd tak było, jednak do końca nie jestem zadowolona. Sok jest bardzo smaczny, to na pewno. Aczkolwiek kokos jest jakby gdzieś na drugim miejscu, albo jeszcze dalej. Główną rolę odgrywa tu jabłko. Zatem można napisać, że jest to bardziej sok jabłkowy z dodatkiem nutki kokosa. Kokos daje o sobie znać, w stonowanym stopniu, ponieważ nadaje napojowi kremowości i nutki tłustości. W środku pływają "frędzelki" kokosa oraz nasionka chia. Słodycz dość spora, ale pasującą do tego wariantu. Podsumowując, sok na prawdę bardzo mi smakował, choć marzyłby mi się w jeszcze bardziej kokosowej wersji. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 63,7 kcal
białko: 0,6 g
tłuszcz: 2,5 g
węglowodany: 11,9 g
w tym cukry: 2,1 g


Skład: sok z jabłek, truskawek, porzeczek czarnych, porzeczek czerwonych, agrestu, wiśni

Jest to sok, który chyba najbardziej odznacza się sporą ilością pływających w środku cząsteczek owoców. Nawet trafiła mi się duża, cała truskawka i połówka wiśni (choć spierałabym się, że to czereśnia). Nie jest to minusem, bo kompletnie mi to nie przeszkadza, nawet zaliczam na plus. Smak głównie truskawkowy. Słodycz wyczuwalna, jednak jest tu obecna także nutka kwaśności, która brakowała mi w innych wariantach smakowych. Sok zaliczam do jak najbardziej udanych, w końcu się nie przesłodziłam, a trochę orzeźwiłam. 

Wartość energetyczna (100 ml):
energia: 50,8 kcal
białko: 0,3 g
tłuszcz: 0,1 g
węglowodany: 13,1 g
w tym cukry: 5,6 g


PODSUMOWANIE
Soki SPORTFOOD ciekawie i smacznie urozmaicały mój jadłospis przez kilka dni. Charakteryzują się czystym, naturalnym składem i dobrym smakiem. Na tle innych tego typu soków odznaczają się oryginalnym dobrem składników pod konkretny wariant smakowy oraz konsystencją, która nie jest klarowna, a zawiera często nasionka, pestki czy cząsteczki owoców i warzyw. Dla mnie super! Jedyny minus to taki, że soki w zdecydowanej większości są bardzo, bardzo słodkie, co niekiedy jest przytłaczające. Aczkolwiek mimo tego soki nadal oceniam na smaczne. Do moich ulubieńców, do których przy najbliższej możliwej okazji na pewno wrócę zaliczam: "Gwiezdny Pył", "Zdrowe Serce", "Eliksir Miłości", "Wieczna młodość", "Szczupła Talia". 


Pijecie świeżo wyciskane soki? 
Który smak/smaki najchętniej byście spróbowali? 

7 komentarzy

  1. Takie soczki to na pewno świetna sprawa, jednak ja wolę zjeść caly owoc z miązszem lub schrupać marchewkę w całości.... wiem, że to co innego, ale jednak wolę ;) Nie zmienia to faktu, że takie soki to dla wielu osób to obowiązkowa pozycja w codziennym jadłospisie i dobrze, ze są takie naturalne opcje do wyboru ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Eliksir Miłości, Święty Spokój i Gwiezdny Pył najbardziej by mi smakowały :D Imponująca gama smakowa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Soki bardzo zachęcają swoimi smakami i kolorami :) Osobiście wolę owoce w całości, choć i soki czasem piję, ale zwykle wybieram po prostu te pomarańczowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super te soczki :) Widziałam już je na instagramie i już tam mnie intrygowały :D Sama nie wiem, którego bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te kolory <3 Błękitny sok, który jest na początku zaintrygował nas najbardziej przez ten kolor :D Ale każdej wersji chciałybyśmy spróbować, nawet tej pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zecydowanie najsmaczniejsze soki na rynku - próbowałam juz różnych firm od tych tańszych jak i droższych..
    www.sportfoodsoki.pl - co jakiś czas robią promo - trzeba obserwować ich fb:)

    OdpowiedzUsuń