Bezglutenowe naleśniki gryczane :)

10 grudnia 2017

Proste naleśniki gryczane zrobione na wzór ryżowych, które przyrządziłam jakiś czas temu. Te wydają się bardziej wyraziste, jak na smak gryki przystało. Są też bardziej kruche, co widać na poniższym zdjęciu - łatwo się łamią podczas zawijania (ale nie podczas smażenia), choć dla mnie nie było to problemem. Dlatego zalecam dodać 2 jajka, ja niestety, jak się okazało w trakcie robienia miałam tylko jedno. Naleśniki z mąki gryczanej są bardzo smaczne i świetnie komponują się z owocowymi produktami od Małe Szczęścia


Składniki (4 sztuki):
  • 100 g mąki gryczanej (użyłam pełnoziarnistej)
  • 2 jajka
  • 125 ml mleka lub napoju roślinnego 
  • 125 ml wody gazowanej
  • 1 łyżka cukru kokosowego 
  • 2 łyżki oleju rzepakowego 
  • szczypta soli
Dodatki: Luzik Arbuzik oraz Truskawkowy Rabarbar (Małe Szczęścia)

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przełóż do miski i zmiksuj. 
  2. Patelnię dobrze rozgrzej (jeżeli chcesz możesz lekko natłuścić powierzchnię) i wylej porcję ciasta. Po kilku minutach przewróć na drugą stronę. 
  3. Podawaj z ulubionymi konfiturami. 

6 komentarzy

  1. Bardzo lubie make gryczana,a ze kocham jesc nalesniki,to I kolejny przepis sie przyda :-). Kiedys robilam podobne I tez mi sie lamaly,ale byly pyszne :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, to wychodzi na to, że chyba muszą się łamać :D A tak na prawdę to wydaję mi się, że gdybym dodała jajko więcej i zrobiła je troszkę cieńsze, to chyba byłoby ok. Ale podczas smażenia i przerzucania ich na drugą stronę nie ma tego problemu, dopiero podczas zawijania :)

      Usuń
  2. Wyglądają niezwykle delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wyglądają, zjadłabym teraz takie z ciemną czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, takie naleśniki na niedzielne śniadanie wydają się być idealne :) Zwłaszcza, ze przez pewien czas nie mogę spożywać glutenu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z arbuzikiem też byśmy chętnie zjadły takie naleśniki :D

    OdpowiedzUsuń