Pierniczki orkiszowo-karobowe z masłem orzechowym :)

21 grudnia 2017

Jeżeli jeszcze nie masz zrobionych pierniczków to już spieszę Ci z pomocą. Poniższe pierniczki przygotujesz w mgnieniu oka i tak samo w mgnieniu oka zostaną one zjedzone 😂 Są to orkiszowe, początkowo bardzo kruche, a z czasem mięciutkie ciasteczka korzenne z masłem orzechowym. Kilka dni temu opublikowałam przepis na pierniczki owsiane, ale tak szybko zniknęły, że musiałam dorobić kolejną porcję. Jednak tym razem zmieniłam nieco recepturę i ponownie jestem bardzo zadowolona z efektu. Można zauważyć, że w tym roku pierniczki robię na bazie masła orzechowego, a to dlatego że wychodzą bardzo smaczne, więc czemu nie? 😃

Możesz pominąć przyprawę do piernika i w ten sposób wyjdą Ci "zwyczajne", kruche ciasteczka, które możesz przygotować o każdej porze roku, nie tylko w Święta. 



Składniki (2 blaszki ciastek):
  • 350 g mąki orkiszowej 
  • 100 g oleju kokosowego 
  • 100 g miodu 
  • 150 g masła orzechowego z karobem i syropem z agawy (Primavika)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego 
  • 1 łyżka karobu/kakao
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika 
  • szczypta soli 

Przygotowanie:
  1. Wymieszaj suche składniki - mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sól i przyprawę do pierników. 
  2. W garnku podgrzej, tylko do rozpuszczenia olej, miód, aromat waniliowy oraz masło orzechowe. 
  3. Teraz połącz suche składniki z mokrymi i dokładnie ugnieć powstałe ciasto.
  4. Ciasto rozwałkuj na preferowaną grubość. Z ciasta wycinaj foremkami pierniczki i układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (ciasto może się przyklejać do blatu, więc pomóż sobie cienką szpachelką lub szerokim i cienkim nożem przekładając pierniczki na blaszkę). 
  5. Piecz w nagrzanym na 180*C piekarniku przez ok. 7-8 minut. Cieńsze pierniczki potrzebują mniej czasu, grubsze nieco więcej, dlatego obserwuj przypiekanie ciastek podczas pieczenia. 
  6. Po ostygnięciu możesz je udekorować.

9 komentarzy

  1. No to przyszlas mi z pomoca,bo ja nie mam jeszcze pierniczkow. Dopiero jutro ma przyjsc paczka z maslem piernikowym. Gdyby jednak nie dotarla,to zrobie te z maslem karobowym,bo to mam. A tak szczerze,ktore z tych pierniczkow sa wedlug Ciebie lepsze :-)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obydwie wersje są bardzo smaczne, ale jeżeli miałabym wybrać lepszą to postawiłabym na pierniczki owsiane :)

      Usuń
  2. Z masłem orzechowym musiały wyjść przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe ciekawe. Trochę zdrowsze, ale sądzę że równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A my byśmy je jeszcze chętnie jadły smarując masłem orzechowym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie wtedy byłoby już o wiele za dużo tego masła orzechowego :D

      Usuń

    2. Masła orzechowego nigdy za wiele xD

      Usuń
  5. Już wyobrażam sobie ich smak :) Boskie wyszły!

    OdpowiedzUsuń