Placuszki z kaszki kukurydzianej z cukinią i marchewką :)

27 marca 2018

Ostatnio wpadły w moje ręce dwa opakowania ekologicznej kaszki kukurydzianej od Bio Planet. I zastawiałam się jak mogłabym je wykorzystać. Samej kaszki kukurydzianej chyba nigdy nie jadłam, choć wiedziałam o jej istnieniu. Aczkolwiek nigdy nic mnie do niej nie zachęcało, dlatego też nie znalazła miejsca w mojej diecie. Jednak jak już ją mam to muszę ją jakość wykorzystać. Padło na placuszki z dodatkiem warzyw. Kaszka dobrze skleiła masę, choć pomogły jej w tym też jajka. W smaku czuć wyraźnie cebulkę, czosnek, cukinię i chrupiącą marchew, czyli wszystko co się w nich znajduje. Są bardzo smaczne, zdecydowanie polecam.



Składniki:
  • 200 g kaszki kukurydzianej (Bio Planet)
  • 1/2 średniej wielkości cukinii
  • 1 duża marchew
  • 1/2 cebuli 
  • 1 ząbek czosnku 
  • 3 jajka
  • sól i pieprz do smaku 
  • olej kokosowy/rzepakowy do smażenia

Przygotowanie:
  1. Kaszkę kukurydzianą zalej 500 ml wody i zagotuj. Od momentu zagotowania energicznie mieszaj, aby kaszka się nie przypalała. Po chwili zdejmij z ognia. Ugotowana kaszka powinna być bardzo gęsta. Odstaw, aby nieco ostygła. 
  2. Warzywa obierz (oprócz cukinii) i zetrzyj na tarce. Wymieszaj rękoma razem z kaszką, przyprawami i jajkami. 
  3. Na patelni rozgrzej łyżeczkę oleju i nakładaj po łyżce masy. Smaż z dwóch stron, razem ok. 10 minut, do momentu aż kotleciki ładnie się zarumienią. 

Dodatkowe informacje:
⟶ Lepiej i łatwiej smaży się małe kotleciki niż duże. Dlatego nakładaj ok. 1 łyżkę masy. 
⟶ Z każdą partią nowych kotlecików dodawaj na patelnię trochę oleju, aby nie smażyły się one na suchej powierzchni.

7 komentarzy

  1. Chyba nigdy nie jadłam kaszki kukurydzianej, ale nie wątpię, że to świetny dodatek do placków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają na takie fajne i delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne takie kotleciko-placki :) Uwielbiam kaszkę kukurydzianą, a więc musze wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jem kaszkę kukurydzianą tak jak manną - i uwielbiam ją :) Takie jej użycie jest nietypowe, ale z całą pewnością pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ile placuszkow wychodzi z przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pamiętam dokładnie ile, ale dość sporo :) Myślę, że powyższe proporcje odpowiadają około czterem porcjom :)

      Usuń