LIFEBAR - surowe batony wegańskie, organiczne, bez glutenu, paleo :)

20 marca 2018

Batony marki LifeFood, czyli Lifebary należą do jednych z moich najulubieńszych. Wcześniej miałam okazję wypróbować kilka wariantów smakowych i zawsze byłam z nich w 100% zadowolona. Teraz mogę zaprezentować Wam całą ofertę klasycznych batonów LifeBar oraz przedstawić swoją opinię na ich temat. Pewnie podejrzewacie, że każdy z osobna będzie smaczny? Zgadza się! Polecam wypróbować wszystkie smaki i wyłonić swoich faworytów. Ostrzegam, jest to trudne 😂

Dopowiem, że batony Lifebar są ekologiczne, wegańskie, bezglutenowe, surowe, bez dodatku cukru, a także odpowiednie dla osób ożywiających się na zasadach diety paleo i raw. W ich składzie znajdziecie jedynie owoce, orzechy, nasiona i inne naturalne dodatki. 




JABŁKO 
SKŁADNIKI → owoce (71%) - daktyle, suszone jabłka (23%), rodzynki * skiełkowane nasiona słonecznika (27%) * mielony cynamon 

Choć zdecydowanie bardziej wolę batoniki w wersji np. kakaowej, kokosowej, znacząco orzechowej niż te typowo owocowe, to pamiętam, że te z dodatkiem jabłka zawsze bardzo mi smakują. I tak było też w tym przypadku. Świetnie czuć obecność jabłka, które rzecz jasna występuje w towarzystwie niezastąpionego, aromatycznego cynamonu. Ciekawym dodatkiem są nasiona słonecznika w postaci skiełkowanej, które całkiem wyraźnie widać w strukturze batonika. Czuć także intensywną słodycz, spowodowaną dużą, a zarazem największą spośród wszystkich ilością owoców. Dla niektórych słodkość może być zbyt duża, bo ja też odczułam jej nadmiar, jednak batonika i tak zjadłam ze smakiem. Był bardzo smaczny, iście jabłkowo-cynamonowy

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 180 kcal
białko: 3 g
tłuszcz: 7 g
węglowodany: 26 g
w tym cukry: 22 g
błonnik: 5 g



ORZECH BRAZYLIJSKI 
SKŁADNIKI → daktyle (59%) * orzechy (35%) - orzechy brazylijskie (27%), migdały, pasta migdałowa * kokos * mielona wanilia

Ten batonik pojawił się już u mnie na blogu ponad rok temu. Dlatego też wracam do tamtej recenzji, która nadal pozostaje taka sama. Po otwarciu opakowania uniósł się intensywny słodko-karmelowy zapach. Przecudowny, także wiedziałam, że smak mnie nie zawiedzie. I tak też było! Ten batonik jest przepyszny! Słodziutki, jakby karmelowo-mleczny. Ma mięciutką strukturę, nieco lekko wilgotną. Podczas jedzenia czuć wiórki kokosowe, a także orzechy, których jest na prawdę sporo. Chyba podsumowałabym go, jako pysznie karmelowy. Jeden z najlepszych batonów tego typu jaki jadłam.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 205 kcal
białko: 3 g
tłuszcz: 12 g
węglowodany: 20 g
w tym cukry: 18 g
błonnik: 4 g



KOKOS
SKŁADNIKI → daktyle (58%) * orzechy (25%) - surowe orzechy nerkowca, migdały, pasta migdałowa * kokos (17%) * mielona wanilia 

Tego batonika miałam już okazję próbować i recenzja wypadła bardzo dobrze, jednak zaznaczyłam ówcześnie, iż batonik miał charakterystyczny posmak "nieświeżych" wiórków kokosowych, co jest częste w przypadku tego typu produktów z dodatkiem kokosa. Tym razem nie zauważyłam w żadnym stopniu, aby z wiórkami było coś nie tak i do batona nie mam kompletnie żadnych zastrzeżeń. Wiecie już, że kokos to mój ulubiony smak, dlatego taki batonik to zdecydowanie moje smaki. Jak na 17% kokosa w składzie przystało baton pachnie i smakuje intensywnie kokosowo. W strukturze widać dużą ilość wiórków/kawałków kokosowych oraz spore kawałki orzechów. W smaku baton jest bardzo słodki, ale w tym przypadku świetnie to pasuje, bo czuć taką kokosową, naturalną słodkość. Batonika oceniam bardzo dobrze! Jest pyszny! I na pewno będę do niego powracać.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 201 kcal
białko: 4 g
tłuszcz: 11 g
węglowodany: 22 g
w tym cukry: 19 g
błonnik: 4 g



CZEKOLADA 
SKŁADNIKI → daktyle (54%) * orzechy (30%) - surowe orzechy nerkowca, migdały, pasta z orzechów laskowych * surowa czekolada (16%) - surowe kakao w proszku, surowe nasiona kakaowca,  surowe masło kakaowe [zawartość kakao 100%, zawartość masła kakaowego 35%] * mielona wanilia 

Tego batonika także miałam już okazję próbować, dlatego posilę się wcześniejszą recenzją, która nadal pozostaje bez zmian. Ta wersja smakowa jest idealna dla "czekoholików". Baton już po otwarciu daje sygnał w postaci mocno czekoladowych aromatów i są to zapachy typowe dla surowego kakao, a nie takiego popularnie dostępnego w sklepach. Baton jest słodziutki, intensywnie czekoladowy, naładowany kawałkami orzechów i kawałkami kruszonego kakao, które nadają całości element chrupkości. Struktura mięciutka z wcześniej wspomnianymi chrupiącymi dodatkami. Coś przepysznego!

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 186 kcal
białko: 4 g
tłuszcz: 9 g
węglowodany: 22 g
w tym cukry: 18 g
błonnik: 5 g



WIŚNIA
SKŁADNIKI → owoce (62%) - daktyle, suszone wiśnie (23%) * orzechy (38%) - surowe orzechy nerkowca, migdały 

Baton tego typu, o smaku wiśniowym jest chyba dla mnie nowością, bo nie przypominam sobie tak oryginalnego smaku pośród tych, które już próbowałam. Sam batonik pachnie słodko-owocowo. A duża ilość wiśni sprawia, że bardzo dobrze czuć je podczas jedzenia. Tym samym słodkie smaki łączą się z nieco kwaskowatymi akcentami. Bo jak wiadomo wiśnia w naturze jest właśnie kwaśna, a nieco mniej słodka. I tak samo odczujesz to w tym produkcie. Podsumowując, jest to świetne urozmaicenie pomiędzy głównie słodkimi batonikami. Konsystencja miękka, smak słodko-kwaśny i nieodzowny element chrupkości z orzechów - czyli bardzo smacznie, a zarazem ciekawie.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 195 kcal
białko: 4 g
tłuszcz: 8 g
węglowodany: 23 g
w tym cukry: 17 g
błonnik: 6 g



MORELA 
SKŁADNIKI → owoce (61%) - daktyle, suszone morele (26%) * orzechy (25%) - orzechy brazylijskie, migdały * słodkie pestki moreli

Morele suszone należą do jednych z moich ulubionych owoców w wersji suszonej. Kiedyś nie zwracałam na to uwagi, ale teraz, już od dawna wybieram zawsze morele niesiarkowane, czyli ciemne, brązowe, które mają 100% lepszy smak niż te żółciutkie, zakonserwowane. A wracając do batonika. Określiłabym go jako lekka, delikatna, mięciutka, owocowa i zdrowa przekąska. Bardzo dobrze czuć morele, słodko-owocowe smaki i chrupiące kawałki orzechów. Kompozycja jak najbardziej udana i przyjemna dla podniebienia. Duży plus za obecność orzechów brazylijskich. 

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 187 kcal
białko: 4 g
tłuszcz: 10 g
węglowodany: 19 g
w tym cukry: 18 g
błonnik: 5 g



FIGA 
SKŁADNIKI → owoce (60%) - daktyle, suszone figi (27%) * orzechy (40%) - surowe orzechy nerkowca, migdały 

Lubię figi, ale jakoś nigdy nie przepadałam za nimi aż tak bardzo. Zdecydowanie bardziej wolę daktyle czy morele. Jednak z przyjemnością zabrałam się za tą iście figową słodycz. W strukturze batonika widać wyraźnie obecność fig, co jest zauważalne w postaci malutkich ziarenek. Dzięki dużej ilości tych owoców w składzie, dają o sobie wyraźnie znać podczas jedzenia. W ogóle to figi rządzą pod względem wyczuwalnych smaków w tym batoniku. Dlatego słodycz ta będzie idealna dla wszystkich miłośników tych owoców. Batonik ma miękką strukturę, jest idealnie słodki i odznacza się chrupkim, orzechowym akcentem. A dodatkowo chrupią też nasionka fig. Ogólnie pisząc - bardzo smaczny.

ARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 185 kcal
białko: 4 g
tłuszcz: 9 g
węglowodany: 21 g
w tym cukry: 17 g
błonnik: 4 g



KAROB-ORZECH LASKOWY 
SKŁADNIKI → owoce (63%) - daktyle, proszek lucumy * orzechy (31%) - pasta z orzechów laskowych (15%), orzechy laskowe (8%), migdały * surowy proszek karobu (6%) * mielona wanilia

Baton ma dość mocno zbitą konsystencję, a w przekroju widać jakby był suchy i może po części taki jest, bo jest trochę kruchy. Pachnie bardzo intensywnie, ale nie jestem w stanie porównać tego do jakiegoś innego produktu. Wydaje mi się, że na ten aspekt może wpływać lucuma, która odznacza się intensywnie słodkim i karmelowym smakiem. Nie brakuje oczywiście kawałków orzechów, a karob udowadnia, że świetnie może zastąpić kakao. Podsumowując, batonik był jak najbardziej dobry, dość nietypowy smakowo, dlatego też intrygujący. 

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 187 kcal
białko: 3 g
tłuszcz: 9 g
węglowodany: 23 g
w tym cukry: 20 g
błonnik: 6 g


BURAK 
SKŁADNIKI → owoce (69%) - daktyle, rodzynki * nasiona słonecznika * proszek z buraka (7,4%) * oliwa z oliwek extra virgin * olejek cytrynowy

Miałam już okazję próbować batoników z dodatkiem warzyw, nawet także z burakiem, właśnie którym byłam bardzo pozytywnie zaskoczona. Z tym od LifeFood jest podobnie, bo batonik jest wręcz przepyszny! Po pierwsze odznacza się cudownym, różowym kolorem, który na pewno przyciąga wzrok. W smaku czuć intensywną słodycz buraczaną, samego buraka i nutkę cytrynowych aromatów. Bardzo dobrze skomponowany skład, który daje cudowny efekt smakowy. Jego konsystencja nie jest twarda, ale też nie za miękka - dla mnie w sam raz. Jestem pewna, że batonik mimo obecności warzywa zasmakuje każdemu. Będą z niego zadowoleni zarówno Ci którzy stronią od warzyw w słodkiej formie, jak i Ci którzy lubią ich obecność, a szczególnie głównego bohatera, czyli buraczka.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA (w 47 g - 1 baton)
energia: 177 kcal
białko: 3 g
tłuszcz: 6 g
węglowodany: 27 g
w tym cukry: 24 g
błonnik: 3 g






PODSUMOWANIE 
Trudne jest wybranie spośród powyższych batonów swojego faworyta, bo tak na prawdę każdy z osobna ma w sobie to coś i każdy jest bardzo smaczny. Wiecie już, że kokos to mój smak, dlatego ten wariant zapamiętałam szczególnie wraz z orzechem brazylijskim. Są po prostu idealne! Na uwagę zasługuje zdecydowanie wersja wiśniowa, która według mnie jest innowacyjnym pomysłem w takich słodyczach. Podsumowując - marka Lifefood udowodnia, że zdrowe, pyszne, a jednocześnie słodkie przekąski istnieją na prawdę.


3 komentarze

  1. Jadłam kilka smaków i mnie nie zawiodły u muszę spróbować upolować pozostałe wersje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kilka smaków ale mnie nie urzekły ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie musimy pisać, że chętnie zjadłybyśmy wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń