Obiady z Innej Bajki - zdrowy posiłek gotowy w kilka minut :)

8 marca 2018

Markę Inna Bajka opisywałam TUTAJ. I tak jak zapowiadałam wcześniej przygotowałam dla Was zbiorczą recenzję ich ekspresowych obiadów. W zależności od mieszanki posiłki te przygotujesz w 5 lub 10 minut. Po prostu zalewając gorącą wodą i czekając, aż składniki ją wsiąkną i stworzą smaczne i zdrowe danie. Sprawdź poniżej jak wypadł test smakowy i czy wszystkie mieszanki mi smakowały. 



SOCZOTTO - SOCZEWICA I WARZYWA 
Składniki: soczewica brązowa instant - 56%, dynia suszona - 21%, cebula suszona - 7%, pomidory suszone - 7%, pestki dyni, przyprawy, sól

Soczewica połączona z różnymi warzywami, w tym z moją ulubią dynią brzmi na prawdę nieźle i smacznie. I okazuje się, że w praktyce również tak jest. Mieszanka nie do końca wchłania całą wodą i mimo pozostawienia jej dłużej pod przykryciem niektóre warzywa są twardawe. Aczkolwiek jakoś negatywnie na całość ten aspekt nie wpływa. Co mi bardzo przeszkadza to suszone pomidory. Pewnie wspomnę o tym jeszcze nie raz poniżej (bo będę miała taką okazję), ale bardzo nie lubię suszonych pomidorów i niestety zaburzają mi one tutaj dobry smak. W składzie nie ma informacji o poszczególnych przyprawach, które zostały dodane, jednak wyczuwam lekką pikantność, więc podejrzewam, że coś ostrego tam jest. Czuć nutkę kwaśności (myślę, że to te nieszczęsne pomidory suszone). Podsumowując, mimo kilku uwag oceniam ten obiad na prawdę bardzo dobrze. Może nie jest przepyszniasty, ale bardzo smaczny na pewno.

Wartość odżywcza (porcja 70 g):
energia: 238 kcal
białko: 13,7 g
tłuszcz: 3,1 g
węglowodany: 36 g
sól: 0,7 g



CIECIERZOTTO - CIECIERZYCA CURRY 
Składniki: ciecierzyca instant - 66%, marchew suszona, pomidory suszone, cebula suszona, papryka suszona, przyprawy (w tym curry - 1%), sól

Stali czytelnicy pewnie pamiętają, że uwielbiam curry, bo wspominam o tym chyba przy każdej możliwej okazji (wybaczcie 😂). Zatem wychodzi na to, że ta mieszanka będzie dla mnie idealna. Czy jednak na pewno? Po pierwsze choć lubię strączki muszę unikać ich w swojej diecie, a po drugie są te nieszczęsne suszone pomidory, które z kolei i unikam i nie lubię. Zapach po zalaniu przypomniał mi trochę aromat domowego rosołu, choć później nieco się ulotnił. Będę szczera (jak zresztą zawsze) - nie smakowało mi to kompletnie. Ciecierzyca jest twardawa mimo, że trzymałam ją znacznie dłużej niż przewiduje instrukcja. Nie oceniam tego jakoś bardzo negatywnie, ale warto o tym wspomnieć. Curry w ogóle nie czuć. Pomidory suszone jeszcze bardziej sprawiają, że ten obiad totalnie nie jest dla mnie. Smak lekko kwaśny, niekiedy nutkę gorzkawy. Niestety nie dałam rady zjeść tego posiłku, spróbowałam jedynie kilka "łyżeczek" na potrzeby recenzji. Podsumowując - podeszłam do tego obiadu z dużym zaciekawieniem, ale niestety odeszłam z niechęcią. 

Wartość odżywcza (porcja 70 g):
energia: 246 kcal
białko: 12 g
tłuszcz: 3,3 g
węglowodany: 35 g
sól: 0,8 g



CIECIERZOTTO - SZPINAK I CZOSNEK 
Składniki: ciecierzyca instant - 61%, cebula suszona, szpinak suszony - 9%, czosnek suszony - 9%, por suszony, sól, przyprawy

Mieszanka pachnie cudownie! Na prowadzenie wysuwa się czosnek, który dodany w idealnych proporcjach nie jest intensywny tylko właśnie taki w sam raz. Mieszankę musiałam potrzymać w zamknięciu nieco dłużej, ponieważ została odrobina wody i ciecierzyca niekiedy chrupała - choć w tym przypadku i w takiej wersji była smaczna. Danie jest łagodne, mało słone, więc dla mnie super. Czuć wyraźnie obecność szpinaku, cebulki i wcześniej wspomnianego czosnku. Finalnie z ciecierzycą jest różnie - niekiedy jest bardzo miękka, a niekiedy troszkę twardsza, a raczej chrupiąca, co mimo to nie określałam jako minus, dla mnie to super opcja, przynajmniej coś mi chrupie podczas jedzenia. Obiad smakuje przepysznie! Składniki świetnie ze sobą współgrają i tworzą smakowity miks. Mimo ciecierzycy, której unikam w diecie chętnie powróciłabym w przyszłości do tego obiadu. 

Wartość odżywcza (porcja 70 g):
energia: 245 kcal
białko: 14,3 g
tłuszcz: 3,4 g
węglowodany: 34 g
sól: 0,9 g


GRYCZOTTO - BURAK I JARMUŻ 
Składniki: kasza gryczana instant - 67%, burak czerwony suszony - 16%, nasiona słonecznika, cebula suszona, jarmuż suszony - 4%, natka pietruszki suszona, sól, pieprz czarny

Ta mieszanka bardzo mnie ciekawiła. Składa się z produktów, które bardzo lubię (nie tak jak, to będzie w przypadku kolejnego miksu 😂). Moja ulubiona kasza, do tego buraczki, jarmuż i natka pietruszki - to musi być pyszne! I takie też jest! Po zalaniu czuć wyraźnie obecność natki pietruszki. Gotowy obiad jest bardzo smaczny. Kasza miękka, całość leciutko słodka za sprawą buraczka. Ponownie uwidacznia się pietrucha, a jarmuż jakby gdzieś zanika, choć mi to nie przeszkadza. Nasionka słonecznika przyjemnie chrupią. Dzięki obecności buraka danie przybiera różowy kolor. Podsumowując - pycha! Lekko, łagodnie, bardzo smacznie. 

Wartość odżywcza (porcja 70 g):
energia: 245 kcal
białko: 8,3 g
tłuszcz: 4,5 g
węglowodany: 29,5 g
sól: 0,9 g



KUS-KUS - TABBOULEH, POMIDORY I MIĘTA
Składniki: kasza kuskus - 69%, pomidory suszone - 11%, cukinia suszona, oliwki czarne suszone, czosnek suszony, mięta suszona - 1%, sól, liście kafiru

Ta mieszanka kompletnie nie wpadła w moje upodobania i zwyczajnie przez to mi nie smakowała. Nie była niezjadliwa, ale to nie moje smaki i smaczność była bardzo niska. Po pierwsze nie lubię suszonych pomidorów (w oleju tak, ale zwykłych nie znoszę), nie lubię także oliwek (już wielokrotnie próbowałam różnych i w dalszym ciągu nie jestem ich fanką, a raczej jestem antyfanką). Ponad to kasza kuskus nie należy do moich ulubionych i praktycznie jej nie jem. Wszystko to sprawia, że ten obiad, jak dla mnie nie może być smaczny. W ogóle dziwnie pachnie, nie zachęcająco. Całość szybko chłonie wodę i mieszanka jest miękka. Czuć pomidory i oliwki, więc dla mnie tym bardziej gorzej. Słoność nie wyczuwalna. Aromat miętowy także. Ciekawym dodatkiem są liście kafiru pochodzące od tajskiej odmiany limonki. Nigdy ich nie jadłam, nawet chyba nie słyszałam, więc nie potrafię napisać czy są wyczuwalne. Finalnie, obiad niestety w ogóle mi nie smakował. Jestem świadoma, że pewnie to dlatego że składa się głównie z produktów, których zwyczajnie nie lubię. Dlatego nie zniechęcajcie się do końca moją opinią, być może są to Wasze smaki. 

Wartość odżywcza (porcja 70 g):
energia: 244 kcal
białko: 9,2 g
tłuszcz: 2,4 g
węglowodany: 43 g
sól: 1,5 g



GRYCZOTTO - GRZYBY I ŚLIWKI 
Składniki: kasza gryczana instant - 66%, śliwki suszone - 14%, nasiona słonecznika, cebula suszona, grzyby suszone (borowik szlachetny) - 3,5%, przyprawy, sól

Ten miks, a dokładnie jego przecudowny zapach przypomina mi trochę świąteczne akcenty, a dokładnie farsz na pierogi z grzybami 😂 Kasza gryczana należy do grupy moich najulubieńszych kasz, a w połączeniu z grzybami, cebulką i słodką śliwką smakuje genialnie. Miks dość szybko chłonie wodę, kasza jest mięciutka, ale nie rozlazła. Znajdziesz tu także słodką nutkę, pochodzącą od kawałków suszonej śliwki. Cebula i grzyby są dobrze wyczuwalne. Cebulka nieco chrupie podczas gryzienia. Praktycznie nie czuć soli. Danie jest łagodne. Oceniam jest na bardzo, bardzo dobrze. Zdecydowanie jedno z lepszych z tej serii. 

Wartość odżywcza (porcja 70 g):
energia: 226 kcal
białko: 6,7 g
tłuszcz: 2,2 g
węglowodany: 41,4 g
sól: 1 g



PODSUMOWANIE
Przed spróbowaniem byłam pewna, że każdy miks będzie przepyszny. Jednak w praktyce okazało się trochę inaczej. Najlepiej oceniam gryczotta i podejrzewam, że na pewno sięgnę po nie nie raz. Są przepyszne i to je najbardziej polecam. Ciecierzyca ze szpinakiem okazała się także bardzo smaczna, podobnie jak soczotto. Niestety wersja ciecierzotto z curry i kasza kus-kus okazały się dla mnie nie zjadliwe. I do nich już na pewno nie wrócę. 
Podsumowując, obiady Innej Bajki są świetnym rozwiązaniem na szybki, ciepły i zdrowy posiłek. Mieszanki są bardzo ciekawe i oryginalne. Mają świetne składy, do których nie można mieć zastrzeżeń. Większość jest bardzo smaczna. Także zdecydowanie polecam.

5 komentarzy

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak spróbowałybyśmy chętnie każdej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że ciecierzotto z pomidorami tak słabo wypadło :( Gryczotto z grzybami i śliwkami chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie chętnie bym spróbowała. Ja bardzo lubię suszone pomidory, a więc chyba najchętniej spróbowałabym soczewicę z warzywami, gryczotto z grzybami i ciecierzycę z curry :)

    OdpowiedzUsuń