Ruloniki z bakłażana faszerowane kaszą i pastą sezamową :)

6 kwietnia 2018

W moje ręce wpadło ostatnio kilka sztuk bakłażanów. Zazwyczaj piekę je z innymi warzywami, sporadycznie faszeruję. Ale tak dla odmiany chciałam zrobić coś innego, nowego. I tak powstały te urocze ruloniki. Początkowo przygotowałam je z myślą posiłku obiadowego, i tak je też zjadłam, ale chyba lepiej będą pasować jako przekąska czy przystawka. Co myślisz? W każdym razie smak jest cudowny! Całość w pełni wegańska i bezglutenowa. Ruloniki bakłażanowe są mięciutkie, pyszna mieszanka kaszowa od Innej Bajki lekko chrupiąca, a pasta sezamowa nadaje smakowitej kremowości. Wszystko tak bardzo do siebie pasuje, że aż tak fantastycznego efektu się nie spodziewałam 😎




Składniki:

Przygotowanie:
  1. Bakłażany umyj i odkrój czubki. Następnie pokrój na plastry grubości około 0,5 cm i posyp solą. Po 15 minutach pojawią się na ich powierzchni kropelki. Wówczas należy ręcznikiem papierowym zebrać te kropelki, w ten sposób pozbywając się goryczki. 
  2. Plastry bakłażana wymieszaj z olejem oraz solą i pieprzem. Ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 25 minut. 
  3. W międzyczasie ugotuj kaszę z odrobiną soli. 
  4. Upieczone plastry bakłażana smaruj odrobiną tahini, a następnie dodaj po 1 łyżce kaszy na każdy plaster i zawijaj całość w rulonik. 
  5. Gotowe ruloniki możesz polać dodatkową porcją tahini i obsyp mieszanką ziaren i migdałów. 

5 komentarzy

  1. W końcu muszę takie roladki przygotować.. mam na nie ochotę od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bakłażany jem najczęściej pieczone, ale jestem pewna, że tak pysznie pozawijane, smakują genialnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę fajny przepis. Nie jadłam jeszcze tak przygotowanych bakłażanów. Muszę spróbować. :) Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak bakłażana to nie jadłam ;) Brzmi obiecująco!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne roladki!! Muszą smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń