Paleo batoniki od foodspring :)

25 czerwca 2018

W ofercie foodspring oprócz wcześniej recenzowanych przeze mnie batoników proteinowych (KLIK) znajdują się także batoniki paleo. Batoniki paleo odznaczają się ekologicznym certyfikatem, ponad to są wegańskie, bezglutenowe, zrobione według zasad diet paleo oraz raw, czyli są także surowe. Jeżeli ktoś wnika w szczegóły to na stronie marki znalazłam informację, że "produkt może zawierać śladowe ilości glutenu, białka jaja kurzego, soi i mleka". Aktualnie występują 4 wersje smakowe batoników paleo, a każdy z nich postarałam się szczegółowo opisać poniżej. 



MARAKUJA
Składniki → suszone daktyle, nerkowce, migdały, marakuja w proszku (koncentrat soku jabłkowego, koncentrat soku z marakui) (7%), kawałki marakui (koncentrat soku z marakui, koncentrat soku jabłkowego) (7%), koncentrat soku z marakui (4%)

Kolejna słodycz o smaku marakui, którą próbuję, a którego to owocu w świeżej wersji nadal nie jadłam, dlatego też ciężko było mi określić smak tego batonika. Jednak oczywiście spróbowałam na tyle ile mogłam. Batonik po pierwsze ma najmiększą strukturę spośród wszystkich, a także największe i w największej ilości kawałki orzechów. Słodko-kwaśny z dominującym smakiem owocowym, przeze mnie nie znanym zatem domniemywam, że to właśnie marakuja. Dobry, dosyć oryginalny, a z pewnością ciekawy smakowo, wyróżniający się na tle pozostałych.

Wartość odżywcza (40 g - 1 baton):
energia: 147 kcal
białko: 2,6 g
tłuszcz: 5 g
węglowodany: 22 g



ORZECH KOKOSOWY
Składniki → suszone daktyle, wiórki kokosowe (22%), nerkowce, orzechy makadamia, migdały

Kokosowe batoniki należą do moich ulubionych. Często spotykałam się niestety z nieświeżymi wiórkami kokosowymi w tego typu batonikach, co negatywnie wpływało na ogólny smak. W przypadku kokosowego batonika foodspring nie ma mowy o nieprzyjemnym smaku, bo użyte składniki są zdecydowanie świeże. Batonik jest iście kokosowy, lekko tłustawy (ale w pozytywnym słowa znaczeniu) i jest najmniej słodki spośród wszystkich. Jest słodziutki, ale w stonowanym stopniu. Czuć wyraźnie kokosowe smaki, co bardzo mi odpowiada, w końcu to główny smak tego wariantu. Ciekawym dodatkiem są orzechy makadamia, które nadały kremowego posmaku. Wizualnie też zadowala, bo wszystkie użyte składniki wyraźnie widoczne są w jasnej masie.

Wartość odżywcza (40 g - 1 baton):
energia: 191 kcal
białko: 2,7 g
tłuszcz: 12 g
węglowodany: 15 g



KAKAO
Składniki → suszone daktyle, nerkowce, migdały, kakao w proszku (11%)

Popularne połączenie słodkich daktyli z chrupiącymi i kremowymi orzechami oraz oczywiście proszkiem kakaowym, nadającym czekoladowego smaku. Batonik jest bardzo dobry, idealnie słodki z dobrze dobraną proporcją kakao, które jest wyczuwalne, ale nie jest aż tak intensywne. W masie batonikowej znajdują się małe kawałeczki orzechów, które odznaczają się lekką chrupkością.

Wartość odżywcza (40 g - 1 baton):
energia: 160 kcal
białko: 4,9 g
tłuszcz: 7,2 g
węglowodany: 17 g



BORÓWKA
Składniki → suszone daktyle, nerkowce, dzikie czarne borówki w proszku (10%), koncentrat soku porzeczkowego, borówki (5%)

Jagodowe czy właśnie borówkowe batoniki nie są tak często spotykane, jak te na przykład kokosowe czy kakaowe. Zatem można ten wariant zaliczyć do nieco oryginalniejszych smaków. To co zauważyłam od razu to twardość. Batonik jest dość mocno twardy, a struktura lekko sucha, która jednak podczas gryzienia przybiera już raczej normalną formę. Borówki czuć i to bardzo dobrze. Batonik jest mocno słodki, ale i zarazem lekko kwaskowy i smaki te dobrze się uzupełniają i pasują do siebie.

Wartość odżywcza (40 g - 1 baton):
energia: 133 kcal
białko: 1,9 g
tłuszcz: 3,1 g
węglowodany: 22 g



PODSUMOWANIE
Batoniki paleo, w porównaniu do tych proteinowych są na pewno ciekawą opcją dla osób będących na diecie wegańskiej, czy właśnie paleo i raw (nie zważając na informacje - "produkt może zawierać..."). Smaki są bardzo ciekawe i oprócz dwóch powszechnych, jak kakao i kokos są też te bardziej oryginalne, jak marakuja czy borówka. Także każdy znajdzie coś dla siebie, jako forma małej, słodkiej przekąski. Moim faworytem jest zdecydowanie wersja kokosowa. Uwielbiam tego batonika! Zaliczam go do mojej grupy najlepszych batoników kokosowych 😃


Jeżeli powyższe produkty i Ciebie zainteresowały i zdecydujesz się na ich zakup albo na jakikolwiek inny produkt z oferty foodspring to mam dla Ciebie specjalny kod rabatowy, który upoważnia Cię do 20% zniżki na wszystko! 😊 

KOD RABATOWY: zdrowyjezykFSG

4 komentarze

  1. Mam nadzieję, że firmie uda się jeszcze zrobić takie bez orzechów czy migdałów, bo niestety mam uczulenie :D
    Bardzo fajna recenzja i super, że miałaś okazję ich spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde kuszące one są ;) Może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy smak prezentuje się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń