Dietetyczny chłodnik z botwinki :)

18 czerwca 2014

Nigdy wcześniej nie robiłam chłodników, nawet ich nie próbowałam, bo jak to "zupa na zimno". Jednak w upalne dni coś mnie ruszyło i zrobiłam. Chłodnik jest pożywny, delikatny i kremowy. Jestem miło zaskoczona smakiem. Uwielbiam zupy różnego rodzaju, jednak wiadomo, że kiedy za oknem temperatura dochodzi do 30*C to nie ma się ochoty na nic ciepłego, a coś pożywnego trzeba zjeść. I tu chłodnik okazuje się dobrą opcją. 



Składniki (ok. 3 porcje)
  • 1 litr wody
  • 2 średnie marchewki
  • 1 średnia pietruszka
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • pęczek botwinki z buraczkami (ok. 5 sztuk)
  • połowa cytryny
  • sól i przyprawy: sól, pieprz ziołowy, czerwony, caynne
  • 1 łyżka oleju 
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • natka pietruszki do posypania

Przygotowanie:
  1. Buraczki należy delikatnie oskrobać i skropić sokiem z cytryny. 
  2. Marchewkę, pietruszkę, seler, por - obierz i pokrój według upodobań. 
  3. Włóż do wody razem z buraczkami, przypraw, dodaj olej i gotuj 40 min. 
  4. Następnie dołóż pokrojoną botwinkę i gotuj jeszcze 15 minut. 
  5. Zupę ostudź, pozostawiając ją bez przykrycia. 
  6. Następnie dodaj jogurt, starannie wymieszaj. 
  7. Podawaj z natką pietruszki i/lub jajkiem, rzodkiewką, ogórkiem. U mnie dodatkowo połamany chlebek lniany. 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz