czwartek, 28 sierpnia 2014

Muffinki migdałowe z nasionkami chia - bez mąki, cukru :)

Kiedy pisałam o diecie Azteckiej, książce do niej nawiązującej i dobroczynnym działaniu nasionek chia wspomniałam, że może uda mi się zrobić muffinki według właśnie tej diety. I są! Musiałam tylko zaopatrzyć się w odpowiednie składniki. Są one łatwo dostępne, więc nie powinno stanowić problemu, żeby przygotować te pyszne słodkości. Początkowo pomyślałam - to nie może się udać. W przepisie nie ma całych jajek (są tylko białka) mąki, proszku do pieczenia, tłuszczu. Ale zaryzykowałam. I ryzyko się opłacało. I to bardzo! Jedne z najlepszych muffinek jakie jadłam, a do tego taaakie zdrowe! Mają oryginalny smak, lekkie, puszyste wnętrze i chrupiącą "skórkę" :D Są przepyszne. Koniecznie musicie je spróbować! Ja jestem zachwycona!



Składniki:
- 1,5 szklanki surowych migdałów lub mączki migdałowej (u mnie migdały)
- 1/4 szklanki mleka migdałowego
- 1/4 szklanki syropu klonowego
- białka z 6 jajek
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 1/2 łyżeczki soli morskiej
- 1/4 szklanki nasion chia (Skworcu)

Przygotowanie:
1. Podgrzej piekarnik do temperatury 190*C i wyłóż foremki do muffinek papilotkami (pominęłam ten etap, użyłam silikonowych foremek, które włożyłam już z masą do pieczenia).
2. Zmiel migdały robotem kuchennym na drobno, aby przypominały mąkę, albo użyj mączki migdałowej ze sklepu.
3. Zmieszaj trzepaczką lub ubij mleko migdałowe, syrop klonowy, białka jajek, wanilię, cynamon, sól.
Dodaj mielone migdały i nasiona chia. Wymieszaj wszystkie składniki.
4. Wysmaruj masłem wyłożone papilotkami foremki do muffinek (pominęłam ten etap, ponieważ użyła foremek silikonowych)
5. Wstaw do piekarnika na 20 minut, do uzyskania złocistobrązowej barwy.

Z podanych składników wychodzi 12 muffinek :)


Po nasionka chia zapraszam do sklepu Skworcu :)

Przepis pochodzi z książki "Dieta Aztecka - odchudzająca moc cudownych nasion chia", autorstwa dr Bob'a Arnota.

4 komentarze:

  1. śliczne babeczki i bez mąki - to lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne, wypieki z mąki migdałowej mają genialny smak i są zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. ascetyczne, ale ufam, że były pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...