piątek, 9 stycznia 2015

Frytki z selera :)

Były już z bakłażana, więc nadszedł czas na te z selera. Robiłam je już wcześniej, wielokrotnie. Są proste w przygotowaniu i co najważniejsze - jak dla mnie 100 razy lepsze od ziemniaczanych! Smak selera nie jest dominujący - o to proszę się nie martwić. Przyprawy robią swoje. Jednak ja osobiście seler bardzo lubię i nie przeszkadza mi jego smak.



Składniki (1 porcja):

Przygotowanie:
  1. Seler należy obrać i oczyścić. Pokroić w paski, przypominające standardowe frytki.
  2. W szklance wymieszać olej, wodę i przyprawy.
  3. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ułożyć pokrojonego selera i za pomocą pędzelka posmarować przygotowaną "zaprawą".
  4. Wstawić do nagrzanego na 180*C piekarnika i piec przez 50 minut. 

6 komentarzy:

  1. Myślę też nad chipsami z pietruszki, ale trochę się boję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bój się, chipsy z pietruszki są ok, mało z nimi problemów - ale są trochę mdłe. Dlatego warto od razu pomyśleć nad jakąś przyprawą która przełamie słodycz i doda wytrawności. Ja stosowałem rozmaryn i jakoś się sprawdzał, ale na pewno nie jest to idealny wybór więc zachęcam do eksperymentów ;)

      Usuń
  2. Lubimy seler ale frytek jeszcze z niego nie robiłyśmy :) Z bakłażana i kabaczka smakowały nam średnio, ale najlepsze do tej pory były z dyni i słodkich ziemniaków :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł z tym selerem, takich jeszcze nie robiłam :P Selera bardzo lubię, a w sumie tak rzadko go używam :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...