Bezglutenowe placki kokosowo-owsiane :)

30 kwietnia 2016

Jestem wielką fanką kokosów, jak i wszystkiego co zrobione jest z kokosa, w tym także mąki kokosowej. Częste zastosowanie znajduje ona u mnie we wszelkich placuszkach, omletach, naleśnikach. Dziś prezentuję Wam bardzo prosty przepis na placki kokosowe z dodatkiem mąki owsianej. Są całkowicie bezglutenowe, beztłuszczowe i bezcukrowe! Przyjemnie kruche, wilgotne w środku, lekko puszyste. Z jogurtem, owocem i ziarnami kakao smakują po prostu pysznie! 


Składniki:
  • 25 g mąki kokosowej 
  • 25 g mąki owsianej bezglutenowej 
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ksylitolu 
  • 100 ml mleka owsianego (lub innego wybranego)

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przełóż do miski i dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  2. Rozgrzej patelnię i nakładaj po czubatej łyżce masy. Smaż na średnim ogniu do pojawienia się pęcherzyków, a następnie przewróć na drugą stroną. 
  3. Podawaj z ulubiony dodatkami, u mnie jogurt naturalny, banan, ziarna kakao. 

4 komentarze

  1. Mąka kokosowa jest cudowna! Koleżanka zastanawia się czy by jej nie spróbować a my już jej dawno mówiłyśmy, że niepotrzebnie się w ogóle waha :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Z mąką kokosową miałam różne przygody, ale ostatnio kupiłam innej firmy i będę coś kombinować :) Twoje placki wyglądają cudownie, podoba mi się ich skład :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają super! Dawno nie robiłam placuszków :)

    OdpowiedzUsuń