Czekoladowe placuszki bezglutenowe :)

1 maja 2016

Placuszki z wcześniejszego postu tak bardzo mi smakowały, że w niedługim czasie postanowiłam je ponownie odtworzyć, jednak zmieniając troszkę skład. Zmniejszyłam ilość mąki kokosowej (tylko taką ilość miałam w posiadaniu), zwiększyłam udział owsa i dodałam kakao, które sprawiło, że placuchy były mocno czekoladowe. Mogę chyba pokusić się o napisanie, że wyszły smaczniejsze od swoich poprzedników! Puszyste i mięciutkie. Gotowe już placki polałam musem owocowym przygotowanym ze zmiksowanych owoców leśnych i porzeczek. Było pysznie! 


Składniki:
  • 15 g mąki kokosowej 
  • 40 g mąki owsianej bezglutenowej 
  • 1 jajko 
  • 110 ml mleka
  • 1 łyżka kakao 
  • 1 łyżka ksylitolu 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą i odstaw na 10 minut. 
  2. Nagrzej patelnie i nakładaj po łyżce masy. Smaż do pojawienie się pęcherzyków, a następnie przewróć na drugą stronę. 
  3. Podawaj z musem owocowym.

2 komentarze

  1. Na pewno były pyszne - mają świetny kolor i strukturę :)
    A ten mus owocowy musiał być pyszny, podobny jadłam wczoraj, ale zrobiłam go z porzeczek i truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś Królową placuszków :D Zawsze nam nimi narobisz mega apetytu :D

    OdpowiedzUsuń