Domowe mleko migdałowe :)

12 lutego 2017

Najlepsze domowe mleko roślinne! Coś czuję, że od teraz zawsze będzie brakować mi migdałów, bo wszystkie będę przetwarzać na mleko migdałowe. Niezastąpiona Sojowirówka od Moja Soja działa bez zarzutów i to właśnie z jej pomocą powstają takie cudne roślinne mleczka. Migdałowe smakuje genialnie! Jest naturalnie lekko słodkawe, kremowe, czuć subtelną tłustość orzechową i oczywiście w takim mleku nie zabraknie intensywnego aromatu migdałowego. Mleko nabiera nieco ciemniejszej barwy, jest leciutko brązowe, co pewnie pochodzi od koloru skórek orzechów (nie widać tego na zdjęciach, choć może torszkę na ostatnim, gdzie mleko przelałam już do butelki). Po oddzieleniu płynu od masy orzechowej pozostaje do wykorzystania całkiem spora ilość tzw. mączki migdałowej, którą możesz wykorzystać na wiele sposobów, u mnie taki pomysł także pojawi się wkrótce na blogu.


Składniki:
  • 65 g migdałów 

Przygotowanie:
  1. Orzechy przełóż do Sojowirówki i wlej wodę do poziomu 1,3 l.
  2. Nałóż pokrywę i podłącz sojowirówkę do prądu. Wciśnij przycisk mleko sojowe jeden raz, aby wybrać ziarno suche.
  3. Po ok. 30 minutach urządzenie da sygnał dźwiękowy informujący, że mleko jest gotowe. Wtedy należy odłączyć sojowirówkę od prądu.
  4. Gotowe mleko przecedź albo przez dołączone do zestawu Sojowirówki sitko albo, tak jak ja przez specjalny woreczek do robienia mleka, wówczas napój wyjdzie bardziej klarowny i płynny. 


Tyle zostało z wyciśniętych migdałów. 

5 komentarzy

  1. Kiedyś próbowałam napoju migdałowego z Alpro, ale nie przypadło mi do gustu - domowe z pewnością jest lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo treściwie - to na pewno co innego niż wodniste mieszanki ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam domowe mleko migdałowe i jest wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Generalnie mleko migdałowe nie należy do naszych ulubionych ale czujemy, że takie domowe mogłoby to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio zakochałam się w owsianym, ale migdałowe w domowej wersji na pewno pychota! I do tego idealny skład :)

    OdpowiedzUsuń