Gryczanka kokosowa - śniadanie idealne :)

22 lutego 2017

Ci, którzy lubią kaszę gryczaną i wszystko, co kokosowe pokochają te danie, a Ci,  którzy nie lubią - uwierzcie, polubicie! Jedne z najlepszych śniadań ostatniego czasu. Nie jadam kaszy gryczanej o poranku, jednak ostatnio pomyślałam, że czas to zmienić i urozmaicić codzienne owsianki. Tak przygotowana gryczanka wychodzi prze-prze-przepyszna! Kremowa, idealnie miękka, intensywnie kokosowa, przyjemnie słodziutka. Cudowna!


Składniki (2 porcje):
Dodatki:

Przygotowanie:
  1. Do rondelka przełóż opłukaną pod bieżącą wodą kaszę gryczaną, wlej mleko kokosowe, dodaj syrop daktylowy i cukier waniliowy. Wymieszaj, zagotuj i gotuj pod przykryciem, na małym ogniu przez ok. 15 minut. 
  2. Po tym czasie postaw rondelek z kaszą na dużym ogniu i gotuj bez przykrycia, aby odparować nadmiar płynu i zagęścić całość. Pamiętaj o częstym mieszaniu do samego spodu, by uniknąć przypalenia. 
  3. Gotową kaszę podziel na dwie części i udekoruj dodatkami. 

9 komentarzy

  1. No i jest:D Zazwyczaj jeśli na blogach lub instagramie pojawia się gryczanka to z kaszą gryczaną niepaloną. W końcu jest z ta paloną :) Dość dawno jadłam tę kaszę w wersji na słodko z bananem, kakao, orzechami włoskimi i kokosem w postaci kremu (zmiksowałam kaszę z bananem i kakao a potem dodałam wiórki i orzechy) i uznałam, ze jest bardzo smaczna :) Smak palonej gryki świetnie skomponował się z pozostałymi składnikami. Kasza gryczana palona bardzo dobrze komponuje się zarówno w wersji wytrawnej jak i słodkiej - Twoja z pewnością też smakuje wspaniale. Każdy wielbiciel tej kaszy bedzie zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja propozycja brzmi bardzo smacznie :) Tak, smak palonej gryki dobrze współgra zarówno na słodko, jak i słono, a ten przepis to w 100% potwierdza :)

      Usuń
    2. Spotkałam się z opinią, że kasza gryczana palona ma zbyt intensywny smak do tego typu deserów. Niektórym rzeczywiście może to nie odpowiadać (kwestia tego co się lubi), ale inni są po prostu uprzedzeni a tak nie powinno być ;) Dzięki Twojej propozycji można przekonać się do tej kaszy w wersji słodkiej ;)
      A próbowałaś może ciasta z kaszy gryczanej albo upiec chleb? ;)

      Usuń
    3. Też nieraz to słyszałam, ja z kolei uwielbiam ten smak :)
      Z kaszy gryczanej nie robiłam żadnych wypieków, ale już z gotowej mąki z tego zboża tak :)

      Usuń
    4. Mamy podobne upodobania :) Dwa razy zdarzyło mi się kupić kaszę gryczaną paloną, która w smaku przypominała płatki owsiane ;/ W ogóle nie było czuć tej charakterystycznej nuty palonej gryki - nie smakowała mi (była to kasza Melvit i druga z Biedronki). Zjadłam ale bez smaku ;/

      Z mąki gryczanej smażyłam naleśniki i piekłam bułeczki z jej dodatkiem. Mimo iż do bułeczek dodałam jej niewiele (1/3 część) to bułki wyszły czarne :P Mamie bardzo smakowały, co mnie zdziwiło :)

      Usuń
  2. Uwielbiam gryczanki - mam dwie receptury: albo z gruszkami i aromatem migdałowym + masło orzechowe (lub orzechy włoskie) lub z powidłami śliwkowymi, cynamonem i masłem orzechowym (lub orzechami włoskimi). Ale taką kokosową chętnie bym spałaszowała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam kiedyś kaszę gryczaną z bananem, ale wolę ją w zestawieniu z warzywami :)
    A Twoja mieszanka wygląda smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. I jeszcze gałeczka lodów śmietankowych na górze nam się zamarzyła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie jadłam tej kaszy na słodko :)

    OdpowiedzUsuń