Pieczone kotlety z zielonej soczewicy - wegańskie :)

24 lutego 2017

Klasyczne kotlety z zielonej soczewicy. Prosty skład, w którym soczewicy towarzyszy jedynie cebula z czosnkiem. Aby lekko zagęścić masę dodałam błonnik owsiany, który z powodzeniem możesz zastąpić mielonymi płatkami owsianymi lub inną mąką. Kotlety wychodzą bardzo dobre, z chrupiącą "skórką" i mięciutkim środkiem. 


Składniki (10 kotletów):

Przygotowanie:
  1. Soczewicę opłucz i zalej 0,5 l wody. Gotuj ok. 30 minut, aż nasiona wchłoną całą wodę. Jeżeli pozostanie trochę wody, a soczewica będzie już miękka, podkręć gaz i gotuj bez przykrywki, aby odparować pozostałą wodę. 
  2. W tym czasie na patelni rozgrzej olej i podsmaż posiekaną cebulę z czosnkiem.
  3. Następnie wszystkie składniki przełóż do malaksera/blendera i zmiksuj na w miarę gładką konsystencję.
  4. Za pomocą dwóch łyżek nakładaj na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia czubatą łyżkę masy i uformuj kształt kotleta. 
  5. Piecz w nagrzanym na 200*C piekarniku przez 35 minut. 

6 komentarzy

  1. Ostatnio podobnie robiłam farsz do pierogów z soczewicą, ale zagęściłam siemieniem lnianym - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam takich kotlecików z zielonej soczewicy... dawno nie jadłam zielonej soczewicy. Chyba trzeba sobie o niej przypomnieć ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają tak chrupiąco i podoba mi się ich skład :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie widać, że są chrupkie z zewnątrz a mięciutkie w środku <3 To musi być poezja :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam je po raz pierwszy i na obiedzie rodzinnym rozeszły się dosłownie w kilka sekund, sama załapałam się już tylko na dwa ;) Następnym razem będę wiedziała, aby zrobić ich więcej bo tak posmakowały każdemu. Super blog i przepis! Może warto pomyśleć o tym, aby prowadzić jakieś warsztaty kulinarne, bo masz ciekawe przepisy i pokazujesz, że dobry obiad wcale nie musi być drogi. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń