Wegańskie pancakes owsiano-jaglane :)

8 marca 2017

Te placki to coś fenomenalnego! Chyba pierwszy raz wyszły mi w 100% idealne, jeżeli chodzi o placuszki w wersji wegańskiej. Aż sama się zdziwiłam efektem końcowym. Po pierwsze są bardzo puszyste, po drugie mają całkiem prosty skład, a po trzecie smakują obłędnie pysznie! Może to dzięki użyciu ekologicznego banana 😂 W każdym razie polecam tę recepturę, na pewno nie będziecie mieć żadnych problemów z przygotowaniem tych placków. Jeżeli chodzi o smak to czuć dobrze zarówno owies (jeżeli chcesz, aby placki były także w 100% pozbawione glutenu użyj bezglutenowych płatków owsianych) jak i proso, ale także wanilię i banana. Aha i jeszcze jedno, postarajcie się nie wyjeść "surowej masy", bo ona także jest genialna w smaku i przypomina coś w rodzaju puddingu czy budyniu.


Składniki (1 porcja - 6 placków):

Przygotowanie:
  1. Płatki z nerkowcami zmiel na mąkę. Dodaj rozgniecionego widelcem banana, proszek do pieczenia oraz mleko migdałowe. Wszystko dokładnie wymieszaj. Powstanie "budyniowa" konsystencja. 
  2. Na patelni rozgrzej olej. Nakładaj czubatą łyżkę masy i smaż na średnim ogniu. Kiedy pojawią się pęcherzyki, przewróć na drugą stroną i smaż jeszcze chwilkę.
  3. Gotowe podawaj z pociętymi na paski suszonymi morelami. 

11 komentarzy

  1. Rzeczywiście bardzo puchate, tak jakby były z jajkiem ;) Chyba wegańskie placuszki opanowałaś do perfekcji :) Dodatek banana z pewnością świetnie wpłyną na ich smak.... taki a la chlebek bananowy ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale puszyste! I chyba bym nie wytrzymała i wyjadła surowe ciacho :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D Wiedziałam, żeby ostrzec :D

      Usuń
    2. W wiadomościach słyszałam, ze gdzieś jest cukiernia w której sprzedają surowe ciasto - kolejki ustawiają się na długo przed otwarciem :D

      Usuń
    3. Tego to ja nie słyszałam, ciekawa informacja :)

      Usuń
  3. Bardzo puchate i świetne w przekroju :) Dawno już nie robiłam placków z dodatkiem banana, aż narobiłaś mi ochoty na takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy wyjdą takie ładne bez orzechów z samej mąki jaglanej ( bez owsianej) ? :)
    Wyglądają bosko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ponieważ nie próbowałam takiej kombinacji :) Wyjść na pewno wyjdą, ale z pewnością nie identyczne, bo wiadomo zmieniamy już podstawowe składniki :)
      Może w takim razie przygotuj te na bazie kaszy jaglanej - https://zdrowyjezyk.blogspot.com/2016/11/kokosowe-placuszki-z-kaszy-jaglanej.html
      Tylko, że one nie są już wegańskie, jeżeli jest to dla Ciebie istotne.
      W każdym razie muszę pokombinować z mąką jaglaną i plackami na jej bazie, bo chyba takich nie mam w swoim plackowym katalogu :D
      A jeżeli pokusisz się na kombinację, o którą pytasz daj znać jak finalnie placki wypadły :)

      Usuń
    2. Finalnie zaopatrzyłam się w nerkowce i zrobiłam z nerkowców i mąki jaglanej (już płatków owsianych nie dodawałam).
      Powiem szczerze, że te placuszki to bomba! :) Przepyszne! :)
      Myślę, że z samej mąki jaglanej też by coś fajnego wyszło, czekam na nowe przepisy :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. A ja to właśnie bardziej dodałabym płatki niż nerkowce, jeżeli już miałabym z czegoś rezygnować :D Ale cieszę, że wyszły i jesteś zadowolona :)
      Super, bardzo mi miło :)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń