Truskawkowa komosanka :)

13 kwietnia 2018

Komosa ryżowa, czyli quinoa może stanowić świetny substytut tradycyjnej owsianki, którą zna już chyba każdy. Smakuje równie wyśmienicie i na pewno oryginalnie. Zbliżający się sezon na truskawki powoli zmusza mnie do wykańczania owoców zamrożonych w ubiegłym roku. Stąd też komosanka jest nie inna jak truskawkowa. Dodatkowo truskawkowy akcent intensywnie podkreśla puder truskawkowy z liofilizowanych owoców od marki Flavor Factory ❤️


Składniki:

Przygotowanie:
  1. Komosę przepłucz pod bieżącą wodą, a następnie lekko podpraż w rondelku. 
  2. Kolejno zalej wodą i mlekiem. Dodaj ksylitol, zamieszaj i gotuj aż komosa wchłonie cały płyn, trwa to ok. 15 minut. 
  3. Następnie wmieszaj truskawkę w proszku. 
  4. Do miseczki wlej sok z odmrożonych truskawek, przełóż ugotowaną komosę, a na wierzchu ułóż truskawki. Całość posyp ziarenkami białego maku. 

7 komentarzy

  1. Truskawki ♥ Czekam na te polskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że to nie byłaby gęstość dla mnie, a komosę wolę w wersji z warzywami. A na truskawki czekam, mrożone to niestety nie to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komosanka jest gęsta, efekt że może być płynna leży po stronie soku z truskawek, który wlałam do gotowej komosy.
      Dla mnie smak mrożonych truskawek jest porównywalny do świeżych, jedynie stryktura jest inna :P Mimo tego też czekam z wytęsknieniem na tegoroczne :)

      Usuń
    2. Tak myślę, że to efekt tego soku. Ja nigdy nie dodaję soczystych owoców na wierzch tego rodzaju dań, bo nie lubię jak mi się to miesza - owoce wolę jeść oddzielnie :)

      Usuń
  3. Nie przepadam za komosą, ale może tutaj by mi posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio ciągle chodzą za nami truskawki a teraz to już w ogóle mamy na nie mega chęć i najlepiej w takiej kompozycji jak u Ciebie <3

    OdpowiedzUsuń