Zupa krem z soczewicy - lekkostrawna, pyszna, wegańska :)

9 kwietnia 2018

W mojej diecie nie znajdziecie raczej nasion roślin strączkowych (stąd rzadko publikuję przepisy z ich udziałem). Nie dlatego że ich nie lubię (bo lubię bardzo), ale dlatego że zwyczajnie mi nie służą. I ubolewam nad tym faktem znacząco. Strączki należą do warzyw wyjątkowo zdrowych i jak najbardziej zachęcam do ich spożywania, dlatego czasami przygotowuję z ich udziałem przepisy, aby tym samym przekonać Was do nich i pokazać, że oprócz walorów zdrowotnych są równie bardzo smaczne i dają wiele możliwości w kuchni. Zatem jeżeli możecie, Wasze zdrowie i organizm na to pozwala to śmigajcie po fasolę, ciecierzycę, soczewicę czy groszek i gotujcie smakowite posiłki.

Ja proponuję krem z ekologicznej żółtej soczewicy od Bio Planet. Zupa wychodzi kremowa, średnio gęsta i niezwykle aromatyczna. Jest bezglutenowa, wegańska i nie powoduje przykrych dolegliwości ze strony układu pokarmowego (bóle brzucha, wzdęcia, gazy), do czego mogą przyczyniać się niestety strączki. Aby uniknąć tych przykrych konsekwencji użyłam wodorostów KOMBU. Miałam ten produkt w szafce już długi czas i dopiero teraz postanowiłam go zużyć i sprawdzić jego działanie antywzdęciowe, o którym dowiedziałam się też dawno temu. Bowiem okazuje się, że kombu ułatwiają trawienie nasion roślin strączkowych, warzyw kapustnych i innych wszelkich wzdymających. Dodaje się je do potraw podczas ich przyrządzania, a wcześniej moczy, o ile jest to wersja suszona. Praktycznie ich nie czuć, więc to też wiele ułatwia, bo nie wpływają na smak potrawy.

O algach wiem bardzo mało, na pewno są bogate w witaminy i związki mineralne, jednak będę musiała zagłębić się w ten temat, bo rodzajów tych drogocennych składników jest wiele, a myślę, że warto poznać się z nimi nieco bliżej. Tym bardziej, że algi KOMBU faktycznie przeciwdziałają wzdęciom.



Składniki: 
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 duża marchewka
  • 1 mała pietruszka
  • kawałek selera i pora
  • 3 średnie ziemniaki
  • 150 g soczewicy żółtej (Bio Planet)
  • sól i przyprawy: curry, kurkuma, pieprz ziołowy, pieprz czarny, papryka słodka
  • 1 łyżka oleju 
  • 1,5 l wody 
  • 200 ml mleka kokosowego 
  • 10 g suszonych alg kombu (opcjonalnie) 

Przygotowanie:
  1. Kombu suszone mocz przez 20 minut, następnie wymień wodę i ponownie mocz 20 minut. Po tym czasie algi zmienią nieco swoją objętość.
  2. Obraną cebulę i czosnek posiekaj i podsmażaj na rozgrzanym oleju przez ok. 5 minut. 
  3. Kolejno dodaj obrane i pokrojone w grubą kostkę warzywa: marchewkę, pietruszkę, seler, por, ziemniaki. Zalej wodą i gotuj do momentu zagotowania. 
  4. Teraz wrzuć przepłukane pod bieżącą wodą nasiona soczewicy oraz wodorosty. Dodaj przyprawy i od momentu zagotowania gotuj pod przykryciem, ma małym ogniu przez 40 minut. 
  5. Pod koniec gotowania wlej mleczko kokosowe. 
  6. Całość zmblenduj na gładki krem. Możesz przed podaniem wmieszać łyżkę jogurtu naturalnego czy sojowego. 



ALGI KOMBU

4 komentarze

  1. Kolor ma genialny, a skład wskazuje na pyszny smak. Wczoraj dodałam żółtą soczewicę do mojej zupy brokułowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam o takim działaniu wodorostów Kombu :D Prosta zupa i na pewno pyszna - często robię takie warzywne z dodatkiem soczewicy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiałybyśmy kiedyś kombu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń