Owocowy krem jaglany - wegański i bezglutenowy :)

21 listopada 2018

Ostatnio coraz częściej sięgam po kaszę jaglaną. Te bezglutenowe, żółte ziarenka powstające z prosa są zasobne m.in. w witaminy z grupy B, żelazo, magnez czy krzem, który dba o zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci. Kasza jaglana to także niezwykle wszechstronny produkt w kuchni, bo z jej udziałem wychodzą najlepsze wegańskie serniki czy jedwabiste kremy. I właśnie ten drugi deser mam dzisiaj dla Was. Z udziałem przesłodkich proszków na bazie owoców (choć jeden zawiera także warzywo) australijskiej marki Unicorn Superfoods przygotowałam owocowy krem jaglany w dwóch smakach. 

Produkty Unicorn Superfoods są świetne do naturalnego zabarwiania różnych potraw, nadawania oryginalnego smaku i zdrowego urozmaicania diety. Są wegańskie, bezglutenowe, naturalne, bez zbędnej chemii. W poniższym przepisie użyłam dwóch miksów: Antioxidant Blend oraz Tropicana Blend, a ich skład przedstawia się następująco:
♡ mieszanka antyoksydacyjna → ekologiczny burak, ekologiczna żurawina, ekologiczny granat, wiśnia, ekologiczna malina
♡ mieszanka tropikalna → mango, papaja, marakuja, ananas 



Składniki (2 porcje):

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną podprażaj przez ok. 5 minut w suchym rondelku. Następnie opłukaj pod bieżącą wodą. Ponownie przełóż do rondelka, zalej 200 ml wody i zagotuj. Od momentu zagotowania gotuj na małym ogniu, pod przykryciem przez ok. 15 minut. Kolejno odstaw kaszę na 15 minut, aby lekko ostygła.
  2. Kaszę zmiksuj z napojem roślinnym, bananem, syropem i masłem orzechowym. Postaraj się uzyskać jak najgładszą konsystencję. 
  3. Masę podziel na dwie części, a każdą z nich wymieszaj z owocowo-warzywnymi mieszankami.  
  4. Stwórz dwie porcje deseru miksując obydwa smaki. 

Wartości odżywcze 1 porcji:
energia: 345 kcal
białko: 11 g
tłuszcze: 7 g
węglowodany: 60 g

2 komentarze