Czekoladowa jaglanka z kokosem

22 listopada 2018

Kasza jaglana jest świetnym produktem zarówno pod względem zawartości witamin i składników mineralnych, jak i wszelakiego zastosowania w kuchni. Z jej udziałem można przygotować wiele różnych dań, w tym także tych śniadaniowych. Ja postanowiłam z jej udziałem ugotować popularną już jaglankę, tym razem w wersji kakaowo-kokosowej. Aby nie było nudno wzbogaciłam ją w ekologiczny mix superfoods, o nazwie Energy Shot od marki Biokulturalni. Więcej o tym produkcie przeczytacie na końcu wpisu. A tymczasem zapraszam na kremową jaglankę, która rozgrzeje i doda energii w pochmurne poranki. 



Składniki:
  • 50 g kaszy jaglanej 
  • 200 ml mleka 
  • 100 ml wody
  • 1 łyżka cukru kokosowego 
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka pasty kokosowej
  • 2 łyżeczki Energy Shot (Biokulturalni)
  • szczypta soli 

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną podprażaj przez ok. 5 minut w suchym rondelku. Następnie opłukaj pod bieżącą wodą. Ponownie przełóż do rondelka, zalej mlekiem i wodą. Dodaj cukier kokosowy, kakao, pastę kokosową oraz szczyptę soli. Zagotuj. 
  2. Od momentu zagotowania gotuj na małym ogniu, pod przykryciem przez ok. 15 minut. Kolejno odstaw kaszę na 15 minut, aby doszła.
  3. Po tym czasie wymieszaj z mixem superfoodsów i przełóż do miseczki. Udekoruj wybranymi dodatkami. 

Wartości odżywcze 1 porcji (bez dodatków):
energia: 460 kcal
białko: 15 g
tłuszcze: 14 g
węglowodany: 69 g


ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

Biokulturalni to niedawno powstała marka oferująca żywność ekologiczną. W jej ofercie, na ten moment znajdują się mixy superfoodsów w 6 różnych wariacjach smakowych. Każdy produkt, w postaci proszku idealnie sprawdza się jako dodatek do smoothie, owsianek, omletów, placuszków i innych wszelkich dań, tym samym urozmaicając i wzbogacając naszą dietę w cenne składniki. 

Każdy produkt jest ekologiczny, pozbawiony wszelkich sztucznych dodatków, jak wypełniacze, barwniki, konserwanty, a także słodziki. Skład jest prosty, co ważne naturalny, a same składniki powstały w procesie suszenia bądź liofilizacji, dzięki której zatrzymują znaczącą część odżywczą surowca.

W dzisiejszym przepisie użyłam mixu Energy Shot, którego skład prezentuje się następująco 30% banan, 20% maca, 20% kakao, 15% napój kokosowy, 10% guarana, 5% lucuma. 

Przyznaję, że jest to jeden z moich ulubionych mixów, zarówno pod względem smaku, jak i doboru składników, wśród których znalazły się te najczęściej przeze mnie używane. W składzie można zauważyć guaranę, będącą źródłem kofeiny, a więc dodatek tego superfoodsa do porannego posiłku wydaje się idealny. Poniżej zamieściłam także tabelkę z wartościami odżywczymi produktu. A po więcej informacji zapraszam do Biokulturalni


ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

Pozostałe przepisy z wykorzystaniem produktów Biokulturalni:

1 komentarz

  1. Trzeba wrócić do jaglanki, bo na taką czekoladową mamy teraz ochotę :)

    OdpowiedzUsuń