Placuszki z marchewką

11 stycznia 2019

Już dawno miałam przygotować placki z dodatkiem tartej marchewki, ale jakoś nie było okazji lub zwyczajnie o nich zapominałam. Ale ostatnio pamięć mnie nie zawiodła i oto są one. Połączenie bezglutenowych mąk, jedną z nich jest kasztanowa, do tego troszkę pure z dyni i oczywiście marchewka dało w efekcie na prawdę genialne placki. Co prawda, skład jest nieco urozmaicony, ale to właśnie ten miks dał tak dobry smak. Placki są bardzo mięciutkie, pulchne, delikatne, słodziutkie, także dzięki naturalnie słodkiej marchewce. Koniecznie polecam je na jesienno-zimowe śniadanie. 



Składniki (1 porcja):
  • 1 średnia marchewka
  • 25 g mąki ryżowej
  • 25 g mąki kasztanowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki przyprawy do piernika 
  • 50 g pure z dyni
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ksylitolu
  • 1/2 łyżeczki wybranego oleju

Przygotowanie:
  1. Marchewkę obierz i zetrzyj na tarce o drobnych oczkach. 
  2. Wszystkie składniki przełóż do miski i bardzo dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  3. Rozgrzej lekko natłuszczoną patelnię i nakładaj po łyżce masy. Smaż na średnim ogniu aż pojawią się pierwsze pęcherzyki. Kolejno przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze ok. 1,5 minuty. 
  4. Podałam z masłem orzechowym. 

Wartości odżywcze (bez dodatków):
energia: 338 kcal
białko: 11 g
tłuszcze: 10 g
węglowodany: 62 g
błonnik: 5,1 g

3 komentarze

  1. Czym można zastąpić mąkę kasztanową i ryżową ? Może być owsiana ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak :) Można miksować na róże sposoby.

      Usuń
  2. Koniecznie chcemy takie z masłem orzechowym jako polewa <3

    OdpowiedzUsuń