Placuszki gryczane z bananem i masłem orzechowym

4 marca 2019

Gryka należy do zbóż naturalnie bezglutenowych. Jest źródłem cennych aminokwasów egzogennych (np. lizyna), których organizm sam nie potrafi wyprodukować i należy je dostarczyć wraz z dietą. Ponad to odznacza się bogactwem witamin, głównie z grupy B, składników mineralnych (magnez, potas, fosfor), flawonoidów czy rutyny. Gryka jest także źródłem błonnika nierozpuszczalnego, który pobudza ruchy perystaltyczne jelit, obniża poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko zachorowania na niedokrwienną chorobę serca czy obniża poposiłkową glikemię. Z gryki, oprócz dobrze znanej kaszy gryczanej produkowana jest także mąka. I to właśnie na jej bazie powstały poniższe placuszki. Bardzo smaczne, delikatne, puszyste, z bananowym akcentem.



Składniki (1 porcja):

Przygotowanie:
  1. 3/4 banana rozgnieć widelcem. Następnie dokładnie wymieszaj z pozostałymi składnikami. 
  2. Na patelni rozgrzej dosłownie kilka kropel wybranego oleju. Nakładaj po łyżce masy i smaż z dwóch stron po ok. 1 minucie, do zarumienienia. 
  3. Podawaj z pozostałym kawałkiem banana. Ja dodatkowo polałam całość słodko-pikantnym musem z mango i chilli. 

Wartości odżywcze dla 1 porcji (z całym bananem, bez dodatku mango hot chilli):
energia: 476 kcal
białko: 18 g
tłuszcze: 18 g
węglowodany: 70 g
błonnik: 9 g

1 komentarz

  1. Jesteśmy ciekawe jak smakują takie placuszki z mango hot chilli :P

    OdpowiedzUsuń