Kokosowe placuszki - bez jajka, wegańskie, bezglutenowe

18 stycznia 2020

Ponownie połączenie mąki gryczanej z kokosową mnie nie zawiodło, mimo że tym razem usunęłam, można by pomyśleć znaczący składniki, a mianowicie jajko. Jednak nie przeszkodziło to placuszkom w najmniejszym stopniu i wyszły perfekcyjne. Pulchne, ładnie wyrośnięcie, mięciutkie - po prostu przepyszne! Podałam je z owocami i surowym, wegańskim kremem karmelowym, który od niedawna można znaleźć w ofercie marki Siła Roślin. Koniecznie sprawdźcie też inne pyszności z ich nowego działu ZDROWE SŁODYCZE 😍


Składniki (1 porcja):
  • 35 g mąki gryczanej
  • 15 g mąki kokosowej
  • 120 g płynnej części mleczka kokosowego z puszki 
  • 30 g stałej części mleczka kokosowego z puszki 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20 g erytrytolu 
  • szczypta mielonej wanilii 
Dodatki:
  • mrożone owoce (ananas, mango, wiśnie)
  • krem karmelowy (MyRawJoy - Siła Roślin)

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszaj, najlepiej za pomocą trzepaczki. 
  2. Na mocno rozgrzaną, suchą patelnię nakładaj po łyżce masy i smaż do momentu pojawienia się pęcherzyków. Kolejno przewróć placki na drugą stronę i smaż jeszcze chwilkę. 
  3. Gotowe podałam z rozmrożonymi owocami i polałam surowym kremem karmelowym. Nie obyło się także bez kubka kawy, tym razem była to kawa grzybowa Four Sigmatic z chaga i lion’s mane (więcej o niej przeczytasz TUTAJ).

1 komentarz

  1. Zrobiłem i były pyszne. Szkoda, że tak szybko zniknęły :D

    OdpowiedzUsuń