Zdrowe przepisy na cały dzień + nowości w mojej kuchni

12 września 2020

 Kto śledzi mnie na Instagramie (jeśli jeszcze tego nie robisz to zapraszam TUTAJ 😊) ten zapewne już wie, że od jakiegoś czasu mogę się w końcu pochwalić swoją własną kuchnią, z czego ogromnie się cieszę. Prawda jest taka, że jeszcze potrzebuje lekkiego wykończenia, ale jest już na tyle praktyczna, że z powodzeniem można z niej korzystać. W związku z tym powoli staram się kompletować wszystkie przedmioty, takie jak garnki, naczynia, sztućce, akcesoria, pojemniki do przechowywania itd., które są niezbędne w kuchni. Okazało się, że wszystko z powodzeniem mogę znaleźć i zamówić w jednym miejscu, a dokładnie w sklepie Tadar. Tam naprawdę jest chyba wszystko, czego potrzeba do dobrze funkcjonującej kuchni i nie tylko! Przeogromna oferta, różnorodność produktów, bardzo atrakcyjne i niskie ceny - po prostu miejsce idealne, aby wypełnić swoją kuchnie praktycznymi i pięknymi rzeczami, uzupełnić brakujące elementy, a także poznać pewne nowości, o których wcześniej nie słyszeliśmy, a które to mogą się okazać bardzo pomoce podczas przygotowywania posiłków czy organizacji. 

Poniżej znajdziecie sześć przepisów na różne dania, które świetnie wpasują się na posiłki śniadaniowe, lunchowe, obiadowe, deserowe i kolacyjne. Przygotowując je korzystałam w większości z produktów, które zamówiłam w sklepie Tadar. Jeśli zaciekawi Cię jakaś rzecz, pod zdjęciem znajdziesz aktywny link do tego produktu. A na samym końcu wpisu czeka na Ciebie kod rabatowy na zakupy w Tadar 😊


Pierwszy przepis jest niezwykle banalny, w sumie, tak jak i chyba pozostałe 😊 Ja lubię prostotę i muszę przyznać, że właśnie te najprostsze kombinacje przynoszą najlepsze efekty, w postaci fenomenalnego smaku. Czas na krupnik! Tę zupę często przygotowywałam jeszcze, jak byłam na studiach. Gotowałam od razu więcej porcji, aby po przyjściu z zajęć tylko ją podgrzać i mieć gotowy, ciepły posiłek. Gotowałam ją częściej w wersji wegańskiej, nie używałam mięsa, bo nie czułam takiej potrzeby. Tutaj jednak pokusiłam się na ten dodatek, aby jeszcze bardziej podkręcić jej smak. Zupa wychodzi przepyszna! Jest bardzo treściwa, bo ja wkrajam do niej duże ilości warzyw, dodaję sporo kaszy i ziemniaków, aby taka zupa po prostu mnie nasyciła. Obowiązkowym elementem jest natka pietruszki, o której nie można zapomnieć. 

W sklepie Tadar znalazłam piękny zestaw emaliowanych garnków i nie mogłam przejść obok nich obojętnie. Wzięłam od razu cztery różne wielkości i dobrałam odpowiednie pokrywki. Posłuchałam rad mojej Mamy, że garnki emaliowane są najlepsze, z tego względu, że nie zaburzają smaku potrawy, co faktycznie się sprawdza, porównując to do mojego wcześniejszego gotowania w garnkach stalowych. Mogę zostawić w nich ugotowane danie na kilka dni i smak pozostanie nienaruszony. Do tego są lekkie, a dodatkowe zdobienia bardzo je uatrakcyjniają. 



LEKKI KRUPNIK

Składniki:
  • około 3 litry wody
  • 1 udko z indyka (bez skóry)
  • 1 opakowanie włoszczyzny 
  • 2 ząbki czosnku 
  • 3 duże ziemniaki
  • 150 g kaszy jęczmiennej 
  • sól i pieprz do smaku
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy 
Przygotowanie:
  1. Wstaw wodę z mięsem i zielem angielskim i doprowadź do wrzenia. Gotuj na małym ogniu 30 minut. 
  2. Po tym czasie dodaj obrane i pokrojone warzywa (oprócz ziemniaków). Ponownie zagotuj i gotuj 30 minut na wolnym ogniu. 
  3. Następnie dorzuć obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, opłukaną kaszę oraz przyprawy. Zagotuj i gotuj jeszcze 20 minut. 
  4. Przed podaniem posyp posiekaną natką pietruszki. 

Przepis na tę sałatkę podawałam już chyba niejednokrotnie. Nic dziwnego, bo to moja najulubieńsza sałatka, którą mogłabym jeść codziennie. Podstawą jest oczywiście mnóstwo warzyw, począwszy od liści różnych sałat, pomidorów, ogórka czy papryki, a kończąc na buraku. Tak! To właśnie burak odgrywa tu główną rolę razem z serem feta i kaszą. Zwieńczeniem całości jest klasyczny dressing winegret. Po prostu pycha.

⇨ Przeglądając ofertę sklepu Tadar natrafiłam na bardzo fajny i myślę, że praktyczny gadżet, a mianowicie na uroczy, bo w kształcie serduszka komplet akcesoriów, w skład których wchodzi: praska do czosnku, radełko do pizzy, korkociąg i obierak, które ułatwiają przygotowywanie posiłków. Wszystko mam pod ręką, a do tego takie gadżet w estetyczny sposób wypełnia moją kuchnię. Jestem z niego bardzo zadowolona, bo poszczególne akcesoria są solidnie wykonane i świetnie sprawdzają się w praktyce. 



SAŁATKA Z KASZĄ GRYCZANĄ, BURAKIEM I SEREM FETA

Składniki (1 porcja):
  • 40 g kaszy gryczanej niepalonej
  • 2 garście miksu sałat
  • 2 ugotowane buraki
  • 50 g sera feta
  • pomidor
  • ogórek
  • papryka
  • natka pietruszki
Dressing:
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki musztardy
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • 1/2 łyżeczki oleju
  • sól i papryka słodka do smaku
Przygotowanie:
  1. Kaszę gryczaną ugotuj w stosunku 1:2 (1 porcja kaszy na 2 porcje wody).
  2. Do miski przełóż sałatę, dodaj lekko ostudzoną kaszę, pokrojone warzywa i posyp serem feta. Dodaj także posiekaną natkę pietruszki. 
  3. Sałatkę polej dressingiem przygotowanym z soku z cytryny, musztardy, miodu, oleju, papryki słodkiej i soli.

Moi stali czytelnicy pewnie zaobserwują pewne podobieństwo kolejnego przepisu do jednego z moich ulubionych posiłków śniadaniowych. Tak, tak! To jest ta sama receptura, co na najlepszego omleta bananowego, jednak przeistoczona na placuszki, które swoją drogą zachwycają mega puszystością. Ten przepis należy do jednych z moich ulubionych, a samego omleta z tych składników jadam niemalże codziennie. Teraz pokazuję, że jeśli chcesz możesz śmiało z przygotowanej masy usmażyć małe placuszki zamiast jednego, większego placka. Dodaj ulubione owoce, orzechy, masło orzechowe, albo to i to, trochę gęstego jogurtu i ciesz się nieziemsko pysznym posiłkiem. 

⇨ Te placuchy przygotowałam na genialnej patelni, która od razu zwróciła moją uwagę w sklepie Tadar. To granitowa patelnia z czterema tłoczonymi pierścieniami z oczami i ustami, które dają efekt odbitej buźki na placuszkach. Jest to bardzo fajny element, szczególnie dla osób posiadających dzieci, bo z pewnością byłyby uradowane takimi placuszkami ozdobionymi różnymi minkami. Nieprzywierająca powłoka sprawia, że możesz użyć jedynie niewielkiej ilości tłuszczu lub całkowicie z niego zrezygnować. Patelnia jest bardzo poręczna, lekka i naprawdę świetnie się sprawdza w kuchni urozmaicając codzienne posiłki. 

NA ZDJĘCIU ⇾  patelnia granitowa do placków i jajek łopatka do naleśników słoik z klipsem talerz deserowy


PUSZYSTE PLACUSZKI BANANOWE

Składniki (1 porcja):

  • 1 mały banan
  • 10 g mąki kokosowej
  • 30 g mąki orkiszowej
  • 1 jajko
  • 50 g kefiru
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
  1. Banana rozgnieć widelcem, dodaj pozostałe składniki i całość dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  2. Po łyżce masy nakładaj na rozgrzaną patelnię. 
  3. Smaż z dwóch stron, na średniej mocy, do zarumienienia. 
  4. Podawaj z wybranymi dodatkami, u mnie jogurt naturalny, masło orzechowe, jagody, jagody goji i nerkowce. 


To ciasto powstało bardzo, ale to bardzo spontanicznie. W lodówce miałam dość sporo świeżych jagód, które wypadałoby jak najszybciej zużyć. I tak połączyłam ze sobą kilka składników, dodałam wcześniej wspomniane owoce, wszystko ze sobą wymieszałam i okazało się, że wyszło całkiem przyzwoite ciacho 😄 Szybko się je robi (pomijając etap pieczenia), pięknie wyrasta, ma ciekawą strukturę, jakby nieco sypką i zadowalający smak. 

⇨ W przypadku tego ciasta nieodzowna okazała się kratka do studzenia ciasta, którą wynalazłam w ofercie sklepu Tadar. Nigdy wcześniej nie posiadałam takiego gadżetu, a jest on uważam niezwykle przydatny, aby świeżo upieczone ciasto mogło swobodnie odparować. Taka kratka jest też pomocna przy pieczeniu gofrów, ponieważ układając je na takiej powierzchni mamy pewność, że będą chrupiące, a nie jak to często bywa miękkie. Także podsumowując jest to mały, niepozorny gadżet, ale za to bardzo praktyczny. 



FIT CIASTO Z JAGODAMI

Składniki:
  • 1 szklanka mąki orkiszowej
  • 1 szklanka mąki owsianej 
  • 1 szklanka kefiru
  • ¾ szklanki erytrytolu 
  • 1 czubata szklanka jagód 
  • 2 łyżeczki proszki do pieczenia
  • 3 łyżki masła orzechowego 
  • ½ łyżeczki mielonej wanilii
  • 2 jajka
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki (oprócz jagód) przełóż do miski i dokładnie ze sobą wymieszaj. 
  2. Teraz wsyp jagody i ponownie zamieszaj masę, ale bardzo delikatnie, aby nie porozgniatać za bardzo jagód. 
  3. Foremkę wysmaruj olejem kokosowym (ja tak zrobiłam) albo wyłóż papierem do pieczenia. 
  4. Wyłóż masę do formy. 
  5. Ciasto piekłam 30 minut w nagrzanym do 180°C piekarniku w termoobiegu, a następnie 25 minut w 150°C ustawiając funkcję góra-dół. Podsumowując - do suchego patyczka 😁

*szklanka miała 200 ml 


Uwielbiam dania jednogarnkowe i te poniżej jest świetnym przykładem tego, jak fajnie i szybko można zapełnić garnek wybranymi składniki, postawić na ogniu i niech się robi samo. Bardzo często praktykuję taką technikę, jest to dla mnie jeden z lepszych sposobów na łatwy, pożywny, niezbyt angażujący, a przede wszystkim pełnowartościowy i pyszny posiłek. Najczęściej wygląda to tak, że na dno garnka wsypuję wybraną kaszę, dodaję kilka warzyw pokrojonych na mniejsze części, a na wierzchu układam pierś z kurczaka lub indyka. Oczywiście wszystko doprawiam, podlewam nieco wodą i po około 30 minutach, bez mojej ingerencji mam gotowy obiad. 

⇨ Do takich przepisów najlepiej mieć głęboką patelnię, ponieważ zwykła będzie zbyt płytka, a z kolei garnek za głęboki. Tą, którą znalazłam w sklepie Tadar nadaje się idealnie. Do tego jest bardzo leciutka, ma świetną, wyróżniającą się pokrywkę oraz nieprzywierające dno, które nie wymaga użycia tłuszczu. Jest to jedna z najlepszych patelni tego typu, z którymi miałam okazję pracować. Muszę wspomnieć również o organizerze na przyprawy, który pomógł mi uporać się z moim dość sporym zapleczem różnych przypraw i dzięki niemu w łatwy sposób mogłam chociaż część z nich ładnie uporządkować. Bardzo polecam taki gadżet. 

NA ZDJĘCIU ⇾  organizer na przyprawy patelnia ceramiczna głęboka komplet akcesoriów kuchennych


POTRAWKA Z KURCZAKIEM, DYNIĄ I KASZĄ JAGLANĄ

Składniki (3 porcje):

  • 120 g kaszy jaglanej
  • 1 mała dynia (użyłam odmianę hokkaido, którą nie trzeba obierać ze skórki)
  • 1 cukinia
  • 2 marchewki
  • 1 dymka ze szczypiorkiem
  • 1 ząbek czosnku
  • 300 g piersi z indyka
  • 1 łyża oleju rzepakowego
  • przyprawy: sól, papryka słodka, chilli, curry, pieprz czarny, pieprz ziołowy

Przygotowanie:

  1. Kaszę jaglaną ugotuj w wodzie w stosunku 1:2 (1 porcja wody na 2 porcje kaszy).
  2. W garnku rozgrzej olej i podsmaż chwilkę wyciśnięty przez praskę czosnek. 
  3. Po chwili dodaj pokrojoną i oczyszczoną w mniejszą kostkę dynię oraz marchewkę. Podsmażaj przez 10 minut, następnie duś pod przykryciem kolejne 10 minut. 
  4. Po tym czasie dodaj cukinię również pokrojoną w mniejszą kostkę oraz posiekaną dymkę. Podsmażaj kilka minut i dodaj mięso z przyprawami. Podsmaż 5 minut, następnie duś do miękkości warzyw i mięsa, to jest około 10-15 minut. 
  5. Gotowe danie podawaj z wcześniej ugotowaną kaszą. Posyp natką pietruszki. 


Ziemniaki to jedno z niezwykle wszechstronnych warzyw, bo można je przyrządzić na setki sposobów. Jednym z najpopularniejszych i chyba najbardziej lubianym są frytki. Sama bardzo je lubię i jeżeli najdzie mnie taka ochota to przygotowuję je samodzielnie w domu. Wówczas są bardzo chrupiące, niskotłuszczowe i doprawione moimi ulubionymi przyprawami. Przy okazji podpiekam też często inne warzywa, jak tutaj cukinię i marchewkę oraz przyrządzam coś, co byłoby dobrym źródłem białka, tym razem padło na rybkę. Pokusiłam się jeszcze na domowej roboty jogurtowy sos czosnkowy z dużą ilością pietruszki. Wyszedł pycha! 

⇨ Dla wszystkich miłośników chrupiących frytek bardzo polecam poniższą formę do ich przyrządzania. Wcześniej nawet nie przeszło mi przez myśl, że coś takiego może istnieć, ale jak zwykle sklep Tadar mnie zaskoczył swoim asortymentem. Forma jest tak skonstruowana, aby pieczone na niej frytki z ziemniaków czy innych warzyw finalnie wyszły chrupiące. A to dzięki specjalnym otworkom. Dodatkowo praktyczny kształt ułatwia zsunięcie zawartości prosto na talerz. 

NA ZDJĘCIU ⇾  forma do pieczenia frytek | komplet akcesoriów kuchennych patelnia ceramiczna głęboka talerz obiadowy


CHRUPIĄCE FRYTKI Z RYBĄ, CUKINIĄ I MARCHEWKĄ

Składniki (2 porcje):
  • 300 g filetów z mintaja
  • 2 cukinie
  • 2 ziemniaki
  • 2 marchewki 
  • 4 łyżeczki oleju rzepakowego
  • ulubione przyprawy
Sos jogurtowy z czosnkiem i natką pietruszki:
  • 150 g jogurtu greckiego 
  • 1 duży ząbek czosnku 
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki 
  • sól i pieprz czarny 
Przygotowanie:
  1. Rybę udusiłam na kilku kroplach oleju z solą, pieprzem czarnym i pieprzem cytrynowym. 
  2. Ziemniaki obrałam, pokroiłam w kształt frytek i wymieszałam z łyżeczką oleju, solą, papryką słodką oraz przyprawą do ziemniaków. Cukinię pokroiłam w średniej grubości plastry i wymieszałam z łyżeczką oleju, solą, papryką słodką, czosnkiem i chilli. Marchewki obrałam, pokroiłam w słupki i wymieszałam z łyżeczką oleju i solą. 
  3. Ziemniaki piekłam na blaszce do pieczenia frytek wyłożoną papierem do pieczenia. A pozostałe warzywa na normalnej blaszce. Piekłam 30 minut w 200°C, w termoobiegu. 
  4. W międzyczasie przygotowałam sos do warzyw, czyli wymieszałam jogurt z wyciśniętym przez praskę czosnkiem, posiekaną natką pietruszki i przyprawami. 
  5. Poszczególne elementy połączyłam i wyszedł pyszny obiad 😉



KOD RABATOWY: zdrowienajezyku

Kod upoważnia do 15% zniżki na zakupu w sklepie Tadar i obowiązuje do 20.09.2020. włączenie. 
Udanych zakupów! 😊

Brak komentarzy

Prześlij komentarz