sobota, 25 lutego 2017

Klasyczne naleśniki razowe - podstawowy przepis :)

Muszę się przyznać, że takie klasyczne naleśniki wychodzą mi z trudnością, dlatego też robię je bardzo rzadko albo zlecam zadanie komuś innemu 😎 Co innego, kiedy smażę je w wersji mini, wtedy nie mam żadnych obaw. Jednak koniec końców podeszłam do tematu profesjonalnie 😎 i przygotowałam zdrowe naleśniki z razowej mąki. Myślałam, że będę miała utrudnione zadanie, gdyż mąki o tak wysokim typie potrafią płatać figle, jednak tutaj nie spotkałam się z żadną trudnością. Nawet pierwszy naleśnik wyszedł cały. 
Naleśniki razowe są bardzo smaczne, dla mnie lepsze niż z mąki pszennej oczyszczonej. Są elastyczne, dzięki czemu nie rozwalają się. A dodatek oliwy do ciasta jeszcze bardziej podkręcił smak. Takie naleśniki możesz przygotować w wersji na słodko - z dżemem, powidłami, owocami, jogurtem, a także w wersji wytrawnej faszerując je warzywami, kurczakiem lub rybą.


Składniki (3 naleśniki):

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przełóż do miski i wymieszaj dokładnie za pomocą trzepaczki. Odstaw na 5 minut.
  2. Patelnie bardzo mocno nagrzej. 
  3. Nabierz porcję ciasta za pomocą łyżki wazowej (pamiętaj, aby za każdym razem nabierania porcji wymieszać ciasto) i rozlej po całej powierzchni patelni. Smaż na średnim ogniu. Kiedy naleśnik z wierzchu będzie już "ścięty"(po ok. 1,5 minuty) drewnianą szpachelką poodklejaj jego krawędzie, a następnie przewróć na drugą stronę i smaż ok. 1 minuty. 

piątek, 24 lutego 2017

Pieczone kotlety z zielonej soczewicy - wegańskie :)

Klasyczne kotlety z zielonej soczewicy. Prosty skład, w którym soczewicy towarzyszy jedynie cebula z czosnkiem. Aby lekko zagęścić masę dodałam błonnik owsiany. Kotlety wychodzą bardzo dobre, z chrupiącą "skórką" i mięciutkim środkiem. 



Składniki (10 kotletów):

Przygotowanie:
  1. Soczewicę opłucz i zalej 0,5 l wody. Gotuj ok. 30 minut, aż nasiona wchłoną całą wodę. Jeżeli pozostanie trochę wody, a soczewica będzie już miękka, podkręć gaz i gotuj bez przykrywki, aby odparować pozostałą wodę. 
  2. W tym czasie na patelni rozgrzej olej i podsmaż posiekaną cebulę z czosnkiem.
  3. Następnie wszystkie składniki przełóż do malaksera/blendera i zmiksuj na w miarę gładką konsystencję.
  4. Za pomocą dwóch łyżek nakładaj na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia czubatą łyżkę masy i uformuj kształt kotleta. 
  5. Piecz w nagrzanym na 200*C piekarniku przez 35 minut. 

czwartek, 23 lutego 2017

Muffinki bez mąki, cukru i tłuszczu :)

Bez mąki, bez cukru, bez tłuszczu, bez glutenu, bez mleka? To z czego są te muffinki!? A z orzechów, słodkich daktyli i innych pysznych składników 😎 Nie ukrywam, trochę obawiałam się, co z tego wyjdzie, bo była to całkowita improwizacja. Przepis powstał na potrzeby wykorzystania pozostałości po robieniu mleka migdałowego (więcej TUTAJ), przecież nic nie może się zmarnować 😋. I to co wyszło przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Choć muffinki nie są typowe, to mają w sobie to coś. Polecam je wyjadać łyżeczką z foremki, gdyż wyciągniecie ich może przysporzyć problemów. Muffinki są niezwykle delikatne, bardzo puszyste, niczym chmurka, wręcz rozpływają się w ustach. Są bardzo smaczne, słodziutkie, orzechowe, w sam raz na pyszny deser.


Składniki:
  • 60 g migdałów, które pozostały po zrobieniu domowego mleka migdałowego (przepis TUTAJ) lub gotowa mąką migdałowa
  • 60 g masy daktylowej (Fresh Dates)
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 ml napoju roślinnego (u mnie ryżowy)
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki dokładnie zmiksuj, aby powstała jednolita masa.
  2. Nakładaj po 2-2,5 łyżki do każdej foremki. 
  3. Piecz w nagrzanym na 180*C piekarniku przez 25-30 minut, do suchego patyczka. 

środa, 22 lutego 2017

Gryczanka kokosowa - śniadanie idealne :)

Ci, którzy lubią kaszę gryczaną i wszystko, co kokosowe pokochają te danie, a Ci,  którzy nie lubią - uwierzcie, polubicie! Jedne z najlepszych śniadań ostatniego czasu. Nie jadam kaszy gryczanej o poranku, jednak ostatnio pomyślałam, że czas to zmienić i urozmaicić codzienne owsianki. Tak przygotowana gryczanka wychodzi prze-prze-przepyszna! Kremowa, idealnie miękka, intensywnie kokosowa, przyjemnie słodziutka. Cudowna!


Składniki (2 porcje):
Dodatki:

Przygotowanie:
  1. Do rondelka przełóż opłukaną pod bieżącą wodą kaszę gryczaną, wlej mleko kokosowe, dodaj syrop daktylowy i cukier waniliowy. Wymieszaj, zagotuj i gotuj pod przykryciem, na małym ogniu przez ok. 15 minut. 
  2. Po tym czasie postaw rondelek z kaszą na dużym ogniu i gotuj bez przykrycia, aby odparować nadmiar mleka i zagęścić całość. Pamiętaj o częstym mieszaniu do samego spodu, by uniknąć przypalenia. 
  3. Gotową kaszę podziel na dwie części i udekoruj dodatkami. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...