niedziela, 30 kwietnia 2017

Gulasz z warzywami i indykiem :)

Idealny pomysł na zdrowy, sycący, pełnowartościowy rodzinny obiad. Chude mięso z indyka, niesamowicie wartościowa kasza gryczana oraz mnóstwo warzyw skąpanych w lekkim sosie pomidorowym. Po prostu pycha! A przygotowanie takiego dania nie sprawia problemów i nie zajmuje dużo czasu 😉


Składniki (3 porcje):
  • ok. 200 g mięsa z udźca indyka
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku 
  • 1 papryka czerwona
  • 1 średni bakłażan
  • 400 g mieszanki mrożonych warzyw (u mnie marchew, brokuł, kalafior)
  • 400 ml sosu pomidorowego (użyłam TEGO ze sklepu Victualia) lub naturalnej passaty pomidorowej (np. TAKIEJ)
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • przyprawy: sól himalajska, pieprz ziołowy, pieprz czarny, papryka słodka, pieprz cayenne, papryka wędzona, mieszanka ziół

Przygotowanie:
  1. Cebulę i czosnek poszatkuj, a paprykę pokrój w drobną kostkę. Podsmażaj warzywa w garnku lub na patelni (użyłam garnka kamiennego Stone Legend od Delimano) przez ok. 7 minut na rozgrzanym oleju. Następnie dolej ok. 1/2 szklanki wody i duś pod przykryciem przez ok. 10 minut. 
  2. W międzyczasie bakłażana przekrój wzdłuż, obsyp solą i pozostaw na ok. 15 minut. Następnie za pomocą papierowego ręcznika zbierz powstałe krople, które nadałyby warzywu gorzki smak. Pokrój w grubą kostkę. 
  3. Kolejno do garnka dodaj pokrojonego bakłażana oraz pokrojone mięso. W razie potrzeby dolej odrobiny wody i duś przez 15 minut, a następnie dodaj mrożone warzyw i duś kolejne 15 minut. 
  4. Po tym czasie dodaj przyprawy oraz sos pomidorowy. Całość delikatnie zamieszaj i gotuj na największym ogniu, aby odparować nadmiar wody i zagęścić danie. 
  5. Gotowy gulasz podawaj z kaszą, np. gryczaną.

sobota, 29 kwietnia 2017

Wegańskie pasty i pasztety do kanapek :)

W końcu udało mi się zebrać kilka wegańskich pas i pasztetów, aby stworzyć nieco obszerniejszy wpis na temat takich produktów. Wszystkie prezentowane poniżej smarowidła jadłam pierwszy raz, gdyż zawsze jak mam okazję spróbować coś z takich produktów decyduję się na te, które jeszcze nie są mi znane.

Dajcie znać czy Wy znacie poniższe produkty i czy Wam smakowały :)


czwartek, 27 kwietnia 2017

Zapiekane filety rybne - prosto, zdrowo, pysznie :)

Przepis ten wykorzystywałam już kilkakrotnie. Tak upieczona ryba wychodzi przepyszna! Soczysta i bardzo smaczna, kompletnie nie sucha i bez smaku. Masło klarowane to istotny składnik, dlatego nie zamieniajcie go na inny rodzaj tłuszczu. Masło nadaje pysznego smaku i aromatu, choć w przypadku tego drugiego dużą rolę odgrywa także rozmaryn, którego czuć od razu po otwarciu piekarnika. Myślę, że taka rybka zasmakuje każdemu 😋
Nie podaję konkretnej gramatury, bo z filetami jest różnie - jedne są duże, drugie małe. Użyjcie tyle ryby, ile potrzebujecie, a dodatkowe składniki stosujcie z umiarem. Ja do czterech małej wielkości filetów użyłam ok. 1 łyżeczki masła klarowanego, 1/2 łyżeczki soku z cytryny i do smaku przyprawiłam solą i pieprzem.

środa, 26 kwietnia 2017

Przepyszne i zdrowe batony energetyczne Raw Sun Bite :)

Trzeba to przyznać - próbowałam już na prawdę sporą ilość przeróżnych batonów owocowo-orzechowych. Były to różne smaki, różne marki, a także inne pochodzenie (polskie i zagraniczne). Jednak oferta Pole Na Stole pozytywnie mnie zaskoczyła, bo znalazłam coś zupełnie dla mnie nowego. Batony Raw Sun Bite! Od razu mnie zaciekawiły, więc wybrałam wszystkie dostępne smaki. Ogólnie pisząc - są przepyszne! Każdy z osobna! Nie mogłabym się zdecydować na jednego najlepszego, także polecam Wam spróbować je wszystkie przy najbliższej okazji, nie będziecie żałować. 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...