Blok czekoladowy z amarantusem :)

30 grudnia 2017

Jakiś czas temu publikowałam przepis na blok czekoladowy (przepis TUTAJ), który wyszedł bardzo dobry. Idąc podobnym tropem i chcąc wykorzystać mleko w proszku (dostałam wersje ekologiczną i odtłuszczoną) postanowiłam zrobić coś podobnego, jednak z jedną główną zmianą - dodać ekspandowany amarantus. To połączenie ponownie mnie zachwyciło. Kawałki czekoladowego bloku z dodatkiem amarantusa świetnie smakują - mają kremowy smak, mocno przebija się kakao, ale także obecna jest nutka kokosa. 


Składniki (9 kawałków):
  • 150 g mleka odtłuszczonego w proszku 
  • 3 łyżki kakao 
  • 100 g oleju kokosowego 
  • 2 łyżki cukru kokosowego 
  • 30 g amarantusa ekspandowanego 

Przygotowanie:
  1. Olej kokosowy i cukier podgrzewaj do rozpuszczenia. 
  2. Do miski przełóż pozostałe składniki i wlej olej z cukrem. Całość dokładnie wymieszaj. 
  3. Masę wyłóż do pojemnika wyłożonego papierem do pieczenia. Rozłóż tak, aby warstwa nie była za gruba. 
  4. Następnie chłodź w lodówce przez ok. 2 godziny. 
  5. Przed podaniem pokrój w równe kwadraty lub jakiekolwiek inne kształty. 

6 komentarzy

  1. Trochę przypomina mi RAW batonik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego dobrego w zbliżającym się 2018 roku :)

      Usuń
  2. Powiem tak - bloki czekoladowe lubię, wygląda ładnie i apetycznie, ale jak widzę, że ma dodatek amarantusa, to nie, nie, nie. Chyba jako jedyna nie mogę się przekonać do jego smaku! :D Alee.. mam ekspandowaną quinoę, może ona by się tutaj fajnie sprawdziła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam bloku czekoladowego :) Oj kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Porwałabym na słodką przekąskę :) Takiego z amarantusem jeszcze nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubimy dodatek amarantusa do słodkości :)

    OdpowiedzUsuń