czwartek, 17 kwietnia 2014

Wegański sernik wielkanocny :)

Początkowo obawiałam się jego smaku. Pierwszy raz (dzięki Polsoja) robiłam sernik z tofu, a do tego 100% roślinny. Wkrótce jednak okazało się, że moje obawy były zbędne. Ten sernik jest po prostu przepyszny. Delikatny i aksamitny. Nawet nie poznasz, że jest z tofu :) Do tego pyszna czekoladowa, znaczy karobowa polewa. Uwielbiam :)
Nie spodziewałam się takiego efektu. Jestem pozytywnie zaskoczona :)
Nie zostaje mi nic innego jak przekonać Was do jego przyrządzenia. Na pewno nie pożałujecie ;)



Składniki na ciasto:
- 100 g mąki owsianej
- 40 g oleju kokosowego
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia                    
- 2 saszetki stewi (waniliowa i standardowa) → 2 g
- 50 ml mleka sojowego

Wszystkie składniki łączymy ze sobą i ugniatamy ciasto. Wstawiamy do zamrażalnika na ok. 10 - 15 minut. Uwaga! Szybko twardnieje.

Składniki na masę serową:
- 2 kostki tofu Polsoja (360g)               
- 100 g obranego banan
- 150 ml mleka sojowego
- 2 saszetki stewi (waniliowa i standardowa) → 2 g
- 1 czubata łyżka skrobi kukurydzianej


 Wszystkie składniki miksujemy za pomocą blendera, aby masa była odpowiednio rozdrobniona a tofu z bananem pozostało bez grudek.

Składniki na polewę karobową:
- 100 ml wody
- 1 łyżeczka oleju kokoswego
- 2 czubate łyżki karobu                  
- 2 saszetki stewi - 2 g

Wodę z olejem podgrzewamy, dodajemy karob, zmniejszamy ogień do minimum i energicznie mieszamy do momentu powstania bezgrudkowej masy.

Ciastem wykładamy spód formy, wyłożonej papierem do pieczenia, wylewamy masę serową. Piekarnik nagrzewamy do 200*, po wstawieniu ciasta zmniejszamy do 180* i tak pieczemy przez 55-60 minut. Po ostygnięciu polewamy karobową polewą.


3 komentarze:

  1. wow, nieźle się napracowałaś :) nigdy nie próbowałam sernika w takiej wersji, wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można powiedzieć, że bardziej się napracowałam umysłowo (ażeby wymyślić przepis :D) niż fizycznie :) serniczek jest prosty w wykonaniu :) Warto spróbować :)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie i bardzo kremowo ;) Fajnie, że można stworzyć takie cudo w wersji wegańskiej, niemal z samych zdrowych składników ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...