sobota, 19 kwietnia 2014

Wegański żurek wielkanocny :)

Zakwas gotowy to czas na ugotowanie żurku. Jest szybki w przygotowaniu, bo wystarczy 1 godzinka. Ma ciekawy smak, bardzo zbliżony do tradycyjnego żurku, a jednak jest w nim "coś" oryginalnego :) Ponownie jestem miło zaskoczona końcowym efektem. Żurek jest pyszny! Produkty Polsoja idealnie dopełniły smaku  i sprawiły, że żurek stał się bardziej wartościowszy i odżywczy :)
Przyjemna odmiana smaków :)



Składniki:
- zakwas z tego przepisu
- 1 l wody
- 2 średnie marchewki
- kawałek selera                            
- kawałek pora
- pół średniej cebuli
- 1 duży ziemniak
- 2 białe kiełbaski Polsoja
- pół kostki tofu wędzonego Polsoja
- 1 łyżeczka majeranku
- sól
- pieprz prawdziwy i ziołowy
- 100 ml mleka sojowego

Przygotowanie:
Wodę zagotowujemy. Obieramy warzywa i kroimy w grubą kostkę lub talarki. Dodajemy do wrzącej wody (oprócz ziemniaków!). Przyprawiamy. Po około 20 minutach dodajemy ziemniaki i pokrojone kiełbaski sojowej. Po kolejnych 10 minutach wlewamy zakwas. Gotujemy na małym ogniu przez 15 minut. Pod koniec gotowania rozrabiamy mleko sojowe z kilkoma łyżkami bulionu i zaprawiamy żurek. Ponownie zagotowujemy i gotowe :) Podając dodajemy pokrojone w kostkę tofu.

2 komentarze:

  1. Oj z chęcią bym pojadła takiego żureczku :D Kiełbaski idealnie się sprawdzają w zupie, już sprawdziłam ;) A w tofu sie poprostu zakochałam odkąd spróbowałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam to samo :D Nowa miłość...do Polsoja :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...