Najlepsze naleśniki migdałowe - tylko 4 składniki!

20 sierpnia 2018

To chyba najlepsze naleśniki, z serii "3-4 składniki", jakie udało mi się zrobić! Są niezwykle delikatne i mięciutkie, aczkolwiek nie sprawiają żadnych problemów podczas smażenia czy zawijania. Przeważnie z poniższych proporcji wychodzą mi 4 naleśniki, ale chyba doszłam już do takiej wprawy, że aktualnie potrafię zrobić ich 6 (jak dla mnie czym cieńsze, tym lepsze), a wszystko to jest 1 porcja! Głównym składnikiem jest mąka migdałowa, której w mniejszym stopniu dopomaga mąka orkiszowa. A w środki banalnie prosty serek malinowy. Przepyszne! Koniecznie je zróbcie 😋

A tutaj przepisy na inne naleśniki z serii "3-4 składniki"  NALEŚNIKI OWSIANE ● NALEŚNIKI STRACIATELLA ● NALEŚNIKI GRYCZANE NALEŚNIKI JAGLANE 


Składniki (6 małych naleśników):
  • 40 g mąki migdałowej 
  • 20 g mąki orkiszowej 
  • 1 jajko 
  • 100 ml mleka 

Przygotowanie:
  1. Mąki dokładnie wymieszaj z jajkiem i mlekiem. 
  2. Małą patelnie dobrze rozgrzej. Możesz dodać odrobinkę oleju, ale nie jest on niezbędny. 
  3. Wlej pierwszą porcję ciasta (podziel je tak, aby wyszły przynajmniej 4 naleśniki; mi wyszło 6 sztuk) i smaż na pełnym ogniu przez ok. 1-2 minuty. Z drugiej strony smaż już krócej ok. pół minuty.
  4. Naleśniki podałam z kremem malinowym, który przygotowałam poprzez wymieszanie widelcem połowy opakowania gęstego jogurtu typu greckiego z kawałkiem banana i garścią malin. 

1 komentarz